Ga naar inhoud

Draadloze problemen

FAQman

Aanbevolen berichten

[faqmanvraag=Ed van Nieuwpoort]Ik heb een Ubee-modem van Ziggo. Daarop het ik meerdere clients aangesloten. In mijn netwerk heb ik tevens een repeater opgenomen, een Fritz WLAN Repeater. Een standaard probleem dat zich voordoet, is het verbreken van de internet verbinding als ik bijvoorbeeld op mijn TV naar Uitzending Gemist zit te kijken. Als ik een ander draadloos modem gebruik, dan heb ik hier geen last van. Ziggo echter, stuurt met het bos in...[/faqmanvraag]
[faqmanantwoord]Uw FAQman is niet wild van repeaters en range extenders als er draadloos zwaar wordt genetwerkt. Dat sowieso... Aangezien u kennelijk uw WiFi-netwerk behoorlijk belast, moet u misschien eens denken aan een iets andere opstelling. Plaats bijvoorbeeld een los WiFi-basisstation naast dat modem van Ziggo. Om te beginnen neemt u dan nogal wat belasting weg bij het modem en een los WiFi-basisstation (met alléén die functie!) is beter geoptimaliseerd voor draadloze taken. En in plaats van werken met een repeater, trekt uw FAQman één Ethernetkabel naar nog een los WiFi-basisstation op de plek waar u extra signaal nodig heeft.[/faqmanantwoord]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...