Ga naar inhoud

Systeemschijf met 32-bits en 64-bits

Aanbevolen berichten

[faqmanvraag=H. van de Vooren]Mijn PC heeft twee interne schijven. Een voor Windows 7 32-bits en een voor Windows 7 64-bits. Ik kan tijdens het opstarten kiezen tussen de beide besturingssystemen en ik heb gekozen om altijd met de 64 bits versie van Windows 7 te starten. Toch blijkt er een addertje onder het gras te zitten. In het 'Schijfbeheer' staat dat de 'Opstart⁄Systeem partitie (C:)' is toegekend aan de 32-bits versie van Windows 7. En die 32-bits versie gebruik ik enkel en alleen om verouderde apparaten te kunnen starten. Nu verontrust het mij dat wanneer de 32-bits versie crasht, de 64-bits versie ook onbereikbaar wordt! Is het mogelijk om de 64-bits versie als systeemschijf te promoveren? Of moet ik de 32-bits versie op een externe harde schijf installeren? En zo ja, hoe start ik dan de 64 bits versie?[/faqmanvraag]
[faqmanantwoord]In uw geval is eerst de 32-bits versie van Windows 7 geïnstalleerd en daarna – pas – de 64-bits versie. Als u het simpel wilt houden, dan herinstalleert u de boel, waarbij u begint met de 64-bits versie om daarna – als tweede besturingssysteem – de 32-bits versie van Windows 7 te installeren. Wat uw FAQman betreft is dat allemaal niet nodig. Als hulpmiddel in geval van problemen heeft u slechts een Systeemherstelschijf te maken; dat loopt via de backup-mogelijkheid van het 'Configuratiescherm'. Gaat het mis? Dan de harde schijf van de 64-bits versie van Windows 7 in het BIOS opwaarderen naar het eerste SATA-apparaat op de eerste SATA-controller en booten vanaf die Systeemherstelschijf. Daarbij aangeven dat u problemen heeft met het starten van Windows 7, waarna alles automatisch weer netjes wordt gemaakt. Maar zoals gezegd, is dat gedoe niet nodig, want u kunt gewoon de boel de boel laten. Zolang u maar zo'n Systeemherstelschijf bij de hand heeft![/faqmanantwoord]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...