Ga naar inhoud

Harde schijf van NAS

Aanbevolen berichten

[faqmanvraag=Arjan Wildeboer]In mijn netwerk staat een NAS en dat bevalt erg goed. Nu had ik daar twee harde schijven in zitten: een van 320 GB en een van 500 GB. Ik had die twee harde schijven nog niet gekoppeld via de RAID-functie 'JBOD'. Ik kwam er achter dat ik dat nog niet gedaan had, omdat het NAS aangaf dat de harde schijf vol was; terwijl ik dacht dat ik nog 500 GB over had! Via de gebruikershandleiding opgezocht wat ik moest doen: 'RAIDEN'. Op de knop gedrukt en toen kreeg ik de melding dat de harde schijven waren geformatteerd en dat dus alle gegevens weg waren! Groot probleem! De harde schijf direct verwijderd uit de NAS en deze in een mediaplayer gedrukt. Geen enkele PC ziet deze harde schijf. Ik werk veel met Ubuntu, maar zelfs die ziet de harde schijf niet. Ook via een Eminent USB-verloopstuk de harde schijf uit proberen te lezen, maar ook daar hetzelfde resultaat: "Geen enkele aanwijzing dat ik een harde schijf heb!" Hoe kan ik de bestanden weer terug krijgen?[/faqmanvraag]
[faqmanantwoord]Tja, u zit serieus in de bonen. Kijk even wat de partitiesoftware van EaseUS (= 'www.easeus.com') voor u kan betekenen als u die 320 GB-harde schijf direct op het moederbord van een PC aansluit. Probeer vervolgens een imagekopie te maken van de harde schijf. Als dat lukt, dan kunt u altijd weer terug naar de uitgangssituatie. Vervolgens de harde schijf in het NAS plaatsen en deze weer als losse harde schijf laten werken; het partitietype wordt dan – hopelijk – weer helemaal netjes gemaakt. Daarna de harde schijf weer uit het NAS halen en bij Linux en Windows – en de tools van dienst – aanbieden.[/faqmanantwoord]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...