Ga naar inhoud

Geen internet met mijn Vlan. Ethernet adapter en virtual adapter communiceren niet met elkaar?


hofk20426

Aanbevolen berichten

Ik heb een Netgear GS108PEv3 switch aangeschaft, waarbij ik op 2 poorten een Vlan wil maken. Voor dit verhaal focus ik enkel op 1 Vlan (100). Op basis van de uitleg op internet heb ik getracht op poort 2 Vlan in te richten. Tevens netjes pvid toegekend. Ik heb wat moeite met het begrijpen van de Tagged en Untagged regels, maar volgens mij staat het goed (foto's instellingen beschikbaar). Hierna geprobeerd in Windows 10 met behulp van Realtek Diagnostic Utility een virtueel adapter toegevoegd. Instellingen zie onder. IPConfig: Ethernet adapter: IP4: 192.168.2.31 subnet: 255.255.255.0 Default gateway: 192.168.2.53 Virtual adapter: IP4: 169.254.124.104 Subnet: 255.255.255.0 Default Gateway: -- Voorkeur DNS server Primair: 208.67.222.222 Alternatief: 208.67.222.208 Op de een of andere manier lukt het me niet om verbinding met het internet te krijgen. Ik vermoed dat de interactie tussen de ethernet adapter en virtueel adapter niet goed werkt. Ik zie het even niet meer, dus ik hoop op deze community het laatste zetje te kunnen krijgen. Alvast bedankt voor het reageren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...