Ga naar inhoud

Moet ik v-sync uitschakelen en hoe zou ik dit dan voor elkaar krijgen?


Aanbevolen berichten

Heb een nieuwe pc gekocht, en ben erg benieuwd en haal nu eindelijk makkelijk over de 100 frames als ik v-sync uitzet in-game maar na enkele seconden schiet hij toch weer terug naar 60fps, ik heb een 60hz scherm. Moet ik gewoon in een game v-sync aan laten staan. Of zo niet wat moet ik veranderen in de instellingen om ook in het systeem vsync uitzetten. Heb een nvidia gpu. Ben erg benieuwd naar jullie reactie! Alvast bedankt!?
Link naar reactie
Een 60hz monitor kan 60 frames per seconde weergeven. Ook al voert je grafische kaart meer frames aan je monitor, de monitor zal nooit meer dan 60 frames renderen. Als je GPU meer frames aanbied dan de monitor kan weergeven kun je V-Sync uitlaten. Als je meer frames per seconde op je beeldscherm wilt dan 60 zul je een andere monitor moeten kopen, bijv een 144hz. Als je een cap op de framerate wilt zetten in je systeem (en niet in een spel) dan kan dat in het Nvidia Control Panel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...