Ga naar inhoud

bestanden intern of extern opslaan?


Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop en een externe harde schijf. Nu heb ik al mijn bestanden op die externe harde schijf staan, omdat ik eerst gebruik maakte van meerdere apparaten. Alleen nu gebruik ik eigenlijk alleen mijn laptop, dus kan ik misschien die bestanden net zo goed op mijn laptop opslaan. Alleen weet ik niet wat ik beter kan vertrouwen, waar zijn mijn bestanden veiliger? Ik heb mijn externe harde schijf laatst laten vallen en toen was het kabeltje een beetje kapot en dacht ik even m'n bestanden kwijt te zijn, dat was gelukkig niet zo. Maar als ik m'n bestanden op m'n laptop zet en mijn laptop gaat kapot ben ik ze ook kwijt. En op zowel laptop als externe harde schijf is veel werk om te synchroniseren, of zijn er programma's die elke week een herinnering geven dat ik m'n externe harde schijf moet aansluiten om een back-up te maken?
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord! Ik heb nu het programma Duplicati gedownload. Ik vroeg me af hoe dit precies werkt, ik heb het volgende gedaaan: Een back-up ingesteld die 2 keer per week de bestanden van mijn laptop (geselecteerde mappen) back-upt naar mijn externe harde schijf. Alleen, op mijn externe harde schijf zie ik het niet als gewone bestanden maar als honderden gezipte mappen. - Hoe kan ik nu bij mijn bestanden stel mijn laptop doet het niet meer?' - Als die een nieuwe back-up maakt, worden dan de bestanden van de vorige back-up van de externe harde schijf verwijderd, of gaat die gewoon 2x de bestanden erop zetten?
Link naar reactie
Probeer het gewoon kan geen kwaad en zie wat er gebeurt? Bij een back-up is het belangrijk dat je er goed vertrouwd mee bent zodat je in het geval van belangrijke gegevens weet hoe je ze snel weer goed beschikbaar hebt in het noodlottige geval. Nu je toch bezig bent de zaak goed aan te pakken: een echt goede back-up heb je pas als je de gegevens ook nog beschermt tegen het risico van brand en/of diefstal: tegenwoordig is het gemakkelijk, je hoeft geen bank kluisje meer te huren zet het versleuteld tevens in de cloud.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...