Ga naar inhoud

Windows verkenner loopt vast bij kopiëren bestanden?


Aanbevolen berichten

Probleem: ik heb een groot aantal mappen (een 300-tal mappen met in totaal een 350 GB aan bestanden, voornamelijk mp3-bestanden) die ik via Windows verkenner wil copy pasten van de laptop naar een iPod Classic (als externe harde schijf met 1 TB schijfruimte), maar telkens ik een aantal mappen copy paste, daalt de snelheid van het kopiëren plots naar 0 Mb/s en loopt Windows verkenner vast. Eerst heb ik geprobeerd om telkens in fases van ongeveer 15 GB mappen te kopiëren en niet ineens de totale 350GB, dit ging tot ook het gedeeltelijk kopiëren vastloopt. Hoe krijg is alsnog die 350 GB aan mappen toch op die iPod overgezet? Toch in kleine stappen met minder bestanden (of heeft dit er niets mee te maken?) Of zie ik iets over het hoofd wat kan helpen? Alvast bedankt voor jullie antwoord(en). Mvg
Link naar reactie
Ja lastig. Het kan iets Verkenner specifiek zijn ‘it’s not a bug it’s a feature’ dan helpt misschien een alternatieve bestandsmanager, anders zul je moeten pin pointen waar in het bestandssysteem, bij welk bestand, het probleem ligt. Zegt het Windows’ log iets waar M$ duidelijk is? Helpt een disk check m.b.v. Windows?
Link naar reactie
Disc check uitgevoerd voor zowel de iPod als de laptop. Geen problemen gevonden. Het stopzetten van de overdracht van bestanden heeft niet bepaald te maken met één specifiek bestand. Soms stopt hij met het kopiëren van 1 bepaald bestand. Bij een volgende poging kopieert Windows verkenner dat bestand wel. Welke alternatieve bestandsmanager kan je mij aanraden IPV Windows verkenner om de bestanden te kopiëren? Of zou het toch te maken hebben met de hoeveelheid bestanden die in 1 keer worden gekopieerd?
Link naar reactie
Het verplaatsen geeft hetzelfde probleem als het kopiëren, jammer genoeg. Het begint - net als bij het kopiëren - de bestanden aan een gewone snelheid te verplaatsen, maar na ongeveer een 5% te hebben verplaatst, daalt de snelheid en stopt vervolgens. Zeer frustrerend om te zien. Hebben jullie nog tips?
Link naar reactie
Kan het te maken hebben dat de iPod in FAT32 is ingesteld? Ter info: het is niet mogelijk om een iPod in NTFS te formatteren, anders werkt die niet meer. De iPod heeft dus bestandssysteem FAT32 en 1 TB opslag geheugen en ik zou er in totaal een 350 GB moeten opzetten. Kan het zijn dat ik dan per keer maar maximum 4 GB kan overzetten wegens de limiet van FAT32?
Link naar reactie
Deze wordt lastig. Ik dacht dat die limiet alleen gold voor bestanden die max 4Gb groot zijn. Er wordt daarbij hier wel vaker gewerkt tussen NTFS en FAT dus dat lijkt mij niet het geval. Ik kreeg de volgende vandaag door van een collega (en dat in het weekend!!!): https://tinyurl.com/ct190720l Volgens mij is het de moeite waard om te proberen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...