Ga naar inhoud

WD my cloud is offline, gegevens kwijt?


Aanbevolen berichten

Ik heb wel een NAS. Als mijn Windows computer terug naar fabrieks instellingen moet, dan kan ik daarna de netwerkverbindingen weer herstellen die naar mijn NAS verwijzen. Mijn NAS is dan ook een totaal ander apparaat dan mijn Windows computer. Tevens heb ik een fout tolerantie ingesteld tegen uitvallen van 1 fysieke schijf. De NAS controleert continu de gezondheid van de schijven en geeft direct een melding als er iets niet in orde is. Door deze beveiliging zijn mijn gegevens dan ook beschermd. Als een schijf fysiek kapot gaat dan kan ik deze verwisselen met een nieuwe van dezelfde grootte (of groter, maar nooit kleiner) en gaat mijn NAS alle gegevens herstellen. Hoe lang dit herstellen duurt hangt van de hoeveelheid data af natuurlijk. In mijn geval duurt dat een kleine week, maar daarna werkt alles weer als een zonnetje en ben ik ook niets kwijt aan data. Ik hoop dat in uw situatie ook beveiliging is ingesteld. Mvg, CSW Wouter, ook op YouTube
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 22-5-2020 om 17:42, ronaldhazelzet zei:

Mijn WD my cloud 8tb in raid geschakeld is ineens offline. Nu kan ik alleen inloggen als ik alles opnieuw installeer via fabrieksinstellingen. Maar dan ben ik mijn gegevens kwijt. Hoe kan ik dit oplossen? gr Ronald

was geschreven 22-05-2020,

helaas nog geen terugkoppeling gehad of de vraag inmiddels is opgelost en wat de oplossing is.

ik zou graag nog even willen vernemen of je naar aanleiding van de antwoorden, tot een oplossing bent gekomen.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...