Ga naar inhoud

Spel goed of slecht spelen?


Aanbevolen berichten

Sinds de dag dat internet beschikbaar was, dacht elke ouder dat het spelen van games schadelijk was. Maar is dat zo? Speel een spel als een tweesnijdend zwaard. Als je het spel goed speelt en weet hoe je de tijd tussen spelen en leren, spelen en doen in evenwicht kunt brengen, dan is het spelen van games echt de moeite waard.   Het helpt ons stress te verminderen na schooldagen of na vermoeide werkuren. Het spelen van games leidt ons ook op om volhardend, kalm, assertief en onafhankelijk te zijn. Maar het hangt af van het type spel dat je speelt. Ik ben een kantoormedewerker en een jonge moeder. Ik heb veel stress in het dagelijks leven. Na een vermoeiende dag ging ik naar <a href="http://www.friv2020.best/" title="Friv 2020">Friv 2020</a>. Er is een spelwereld met veel constant bijgewerkte spellen. En meer, het is gratis om te spelen zonder te downloaden. Ik breng hier 7 tot 10 minuten door, waar alle onaangename stress is verdwenen. In het weekend besteed ik echter 20 minuten om mijn kinderen te leren educatieve spelletjes te spelen, mijn kinderen zijn opgeleid om onafhankelijk en volhardend te zijn. Ik beheer de speeltijd van mijn kind elk weekend door bij hem te zitten en hem ongeveer 30 minuten te laten spelen.
Link naar reactie
[Persoonlijke teksten en mening] Of het spelen van games, gewelddadig of niet, "schadelijk" is voor kinderen hangt geheel af van het kind zelf. Vroeger, lang voordat een of andere doorgedraaide idioot had verzonnen dat het racistisch zou zijn, speelden veel kinderen cowboytje. Met pijl en boog en/of pistolen. En daar zijn ook geen moordenaars uit voort gekomen. Zelf heb ik ontzettend veel DooM en Wovenstein gespeeld. En ben ik daar geweldiger door geworden? Niet bepaald. Wat ik wil zeggen is dat het voor ieder kind anders is. Is een kind gevoelig of kan die digitaal en werkelijkheid onderscheiden? Alleen een oplettende ouder kan dat het beste bepalen, niet een of ander persoon die "ervoor geleerd heeft". Nog even dit. Je kinderen zijn opgeleid om onafhankelijk en volhardend te zijn? Als er opgevoed had gestaan had ik er nu geen kippenvel door gekregen en hadden mijn haren niet rechtop gestaan door die opmerking. Hopelijk bedoel je het anders dan je schreef.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...