Ga naar inhoud

Hoe herhalende timer op laptop installeren?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben op zoek naar een manier zodat een laptop zichzelf om de zoveel tijd automatisch in- en uitschakeld (of uit slaapstand gaat). Dus niet enkel een automatische shutdown. Maar een soort van herhalende timer. Ik wil hiermee youtube videos afspelen voor mijn kat wanneer ik niet thuis ben. Dus zodat de videos sporadisch afspelen en de laptop geen ganse dag hoeft aan te staan (wel met de voeding in het stopcontact natuurlijk). Kan iemand me hiermee helpen? Groetjes, Laura
Link naar reactie
Het automatisch afsluiten is geen enkel probleem. Dat vergt Taakplanner en een minuutje of 2 om op te zetten. Het probleem is het weer aanzetten. Daarvoor is een bepaalde instelling in de BIOS nodig en alleen (bepaalde) desktops hebben die optie. Een laptop heeft het niet. Je zou hooguit kunnen spelen met de Taakplanner om te kijken of de laptop op bepaalde tijden weer actief kan worden na een slaapstand.
Link naar reactie
Een kat heeft trouwens meer behoefte aan geluid dan aan beeld. Dus een radio zachtjes aanzetten is vaak al genoeg. En zorg voor een schone kattenbak, genoeg eten, schoon water en een behoorlijke klauwpaal. Vooral dat laatste waardeert een gemiddelde kat zeer! Ben je erg bezorgd over de eenzaamheid van een kat, het blijven namelijk echte roedeldieren, dan kan je denken aan een tweede exemplaar. Wil je een extreem rustig soort, dan kan je denken aan een Main Coon. Maar dat is een discussie voor een heel ander platform ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...