Ga naar inhoud

chromecast streamen via laptop naar tv?


bultynckkathy87

Aanbevolen berichten

De korte versie: In de Google Chrome browser vind je drie verticale stippen rechts in de menubalk, klik hier op. Je ziet vervolgens Casten staan (of Cast… in het Engels) waar je op kunt klikken. Je krijgt nu de gekoppelde apparaten te zien waar je je laptop mee kunt koppelen. De lange versie: https://tinyurl.com/CT180420b
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Ik weet niet of ik de vraag (van 7 maanden oud) goed begrijp, maar voor de volledigheid en duidelijkheid even dit er aan toe voegen: een Chromecast steek je in een HDMI-IN poort, en niet in een HDMI-OUT poort. Kortom, je sluit 'm aan op een TV, een computermonitor, of een receiver, maar niet op een laptop. Als jij beeld van jouw laptop naar een tv wilt streamen, dan sluit je de Chromecast aan op de tv of ander apparaat waarop je het beeld wilt laten tonen. Vervolgens maak je met de laptop verbinding met de Chromecast, en zo ver ik weet kan dat inderdaad alleen met de Google Chrome browser, tenzij er inmiddels al een ander soort programma voor bestaat. Je kunt dus alleen de content die je in je Chrome-browser ziet naar je tv streamen... Een Chromecast is niet een apparaat dat een signaal uitzendt, het is juist een apparaat dat een signaal opvangt, en dat "laat zien" via de HDMI stekker. Ik had het idee dat dit essentiële concept niet duidelijk was bij de vraagsteller, maar misschien heb ik het mis. Apps op een smartphone zoals YouTube en Netflix geven een Chromecast de opdracht om zelf de content op te halen van die platforms. Het is niet dat de film van de smartphone naar de Chromecast wordt gestuurd. Als de opdracht eenmaal gegeven is via de app zou je de telefoon helemaal uit kunnen zetten en de Chromecast doet zijn werk. Ideaal, dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...