Ga naar inhoud

windows 10 verkenner kopieert jpeg bestanden onbedoeld naar netwerkschijf als jfif?


Aanbevolen berichten

Als ik van mijn nieuwe Windows 10 PC foto's naar de netwerkschijf kopieer worden het opeens jfif bestanden. Hernoemen naar jpeg werkt op zich wel, maar waarom gebeurt dit? Het kopiëren die ik zoals gewoonlijk in de verkenners van Windows en alles selecteren en slepen naar de netwerkmap. Het kopiëren verloopt verder normaal. Ook een 2e poging heeft hetzelfde resultaat....HELP
Link naar reactie
Het klinkt verdacht veel naar een virus. Is alles wel up-2-date? Wat gebeurd er als je een JPEG kopieert naar een andere map op dezelfde computer? Wat gebeurd er als je een JPEG verplaatst i.p.v. kopieert? Nog even een vraag waar iemand vaak geen antwoord op weet. Heb je laatst een vreemde mail geopend of een programma/update geïnstalleerd?
Link naar reactie
@Kasander1 Dank voor je snelle antwoord. Ik heb alles (zeer) up to date. Viruschecker van xs4all, nieuwste Windows update etc. Viruscheck voor de zekerheid op alle pc's laten draaien, gelukkig allemaal prima. Verplaatsen en kopiëren naar andere plek ga ik nog uittesten. En neen ik heb geen gekke mailtjes geopend.... wordt vervolgt....
Link naar reactie
@Kasander1 heb inmiddels nog extra check's uitgevoerd met adwcleaner en antimalware en nog een online viruscheck alledrie geen bijzonderheden. Het lijkt erop dat het alleen gebeurd bij fotobestanden die afkomstig zijn van mijn oude PC. Daar staan ze nog gewoon op jpg (met exact dezelfde nieuwste Windows versie 10 pro). Ben ook via Microsoft cummunities bezig om dit probleem te tackelen. Mij lijkt het toch echt een programmeerfout binnen Windows.....we zullen zien... Als je nog ideeën hebt graag....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...