Ga naar inhoud

ik heb via kpn 50mb downloadsnelheid, op steam download mijn laptop hooguit op 6mb, is dit normaal?


Aanbevolen berichten

afgesloten abonnement is met 50mb download snelheid, laptop heb ik net een week. Bij meerdere diensten download hij maar 6mb per seconde, ik heb maar 1 download tegelijk aanstaan. Is er een manier waardoor ik de snelheid kan verhogen. Het enige andere apparaat dat verbonden is met wifi is mijn telefoon, die gebruik ik amper.
Link naar reactie
Je moet allereerst onderscheid maken tussen de 50 Mb/s bandbreedte die je krijgt en de snelheid die je haalt: die kan maximaal 50 Mb/s zijn maar is afhankelijk wat de andere kant wil geven. Je netwerkinstellingen dienen vanzelfsprekend ook de bandbreedte niet te belemmeren om de maximale snelheid te kunnen halen. Wi-Fi wil nog wel eens veel minder te geven dan gespecificeerd: het is gevoelig voor afstand en drukte in de ether.
Link naar reactie
Kies eerst eens een snelheidstest uit zodat je je echte snelheid kan zien: https://tinyurl.com/CT010420a Vaak is de "beloofde" snelheid lang niet de echte snelheid. Daarbij ben je bij downloaden altijd afhankelijk van de uploadsnelheid van de andere partij. Als je optimale snelheid wil hebben zal je een bedraad netwerk moeten nemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...