Ga naar inhoud

USB heeft ineens 11 partities (fictieve schijven) na uitpakken image ChromeOS?


Aanbevolen berichten

Ik wil op mijn 2012 laptop CHROME OS installeren naast Win10. Doel: Chrome OS uitproberen, voordat ik daadwerkelijk kies voor Chromebook. Ik las dit artikel van ComputerTotaal: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/zet-chrome-os-of-linux-mint-op-een-oude-pc/ Via link in "Tip 02" gedownload, opgestart. Lege en voldoende grote USB gebruikt om opstartdisk te maken. Echter: toen bleek de USB ineens niet alleen station E: te zijn, maar ook (ogenschijnlijk lege) stations F: t/m O: De USB doet niets meer, behalve zodra ik de USB in mijn laptop steek wil hij verkenner voor elk station openen met de vraag "formatteren"? Kortom: mijn USB werkt niet meer, opstartdisk kennelijk ook niet meer. Iemand enig idee wat nu te doen? Thanks! Koos van Beeck
Link naar reactie
Er is hier even een test gedaan met het terug zetten van de image naar een USB-stick. De image maakt inderdaad diverse partities aan. Onder andere een 16 bit EFI (soort UEFI), diverse malen een EX2/4 (Linux) en meerdere onbekende (lege) partities. Heel vreemd! Hoewel het er op lijkt alsof er een hobbyist bezig is geweest zullen al die partities wel een functie hebben. De test-laptop hier weigerde overigens op te starten vanaf de gemaakte USB-stick. Ook een tweede stick werd geweigerd. Om een eerlijk vergelijk te maken: De laptop startte wel op met een vergelijkbare image van Linux. Daar er hier verder geen enkele interesse is voor Chrome (Veel teveel verplichte Google en ook een netwerk is een vereist voor een goede werking) is de test verder gestopt. Conclusie. Verwijder alle partities en maak er een hele van, download Linux Mint mate en installeer die gewoon; https://tinyurl.com/CT300320e
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...