Ga naar inhoud

Kan ik windows overzetten naar een nog te plaatsen harde schijf?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een acer predator computer met een probleem. De versie van windows 10 die ik gebruik wordt al sinds 10 oktober 2017 niet meer door microsoft ondersteund en er worden geen beveiligingssupdates voor mijn computer uitgebracht. Ik krijg de opties "Windows updaten" en "Niet nu" Ik wil graag mijn windows updaten. Voor de update is 8gb nodig. Echter staat mijn windows geïnstalleerd op een ssd met een capaciteit van maar 21.8GB, en neemt het systeem nu al 20GB daarvan in waardoor het onmogelijk is schijfruimte voor de update te verkrijgen. Ik wil nu graag een SSD van internet kopen met een grotere capaciteit, deze in mijn pc laten zetten en windows overzetten naar deze schijf zodat ik de update toch kan uitvoeren. Welnu, is dit mogelijk? En zo ja, waar kan ik dit laten doen (ben zelf niet zo technisch), en zo niet, wat voor tips hebben jullie dan voor mij? Alvast bedankt, Johannes
Link naar reactie
Ja, dit kan goed. De truuk hiervoor is niet een kopie te maken van alles wat op de oude schijf staat via een bestandssysteem manager zoals de Windows Verkenner, maar dit op een lager niveau te doen waardoor je los van het bestandssysteem werkt en een zogenaamde kloon maakt waarbij je de onderliggende structuur van het bestandssysteem (daar heeft de Verkenner geen notie van) kopieert. Dit kan met disk kopie software wat er van diverse makers is. Het is geen moeilijke klus want de lastige gang van zaken op dit niveau onder het bestandssysteem is uitgedokterd door de makers maar het is wel een precies klusje. Zoek via het internet op disk kopie of drive copy en bekijk de diverse programma’s en doorgrondt hun werking: gebruik degeen waarvan je de logica snapt. Zolang je je oude schijf hebt kun je rustig proberen er een kopie van te maken en het resultaat uitproberen, je oude blijft immers intact bij het kopieeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...