Ga naar inhoud

externe hdd -in dockingstation-is niet zichtbaar-ook niet in schijfbeheer. hoe krijg ik die hdd, zichtbaar, beschikbaar?


Aanbevolen berichten

Geen idee hoe deze is aangesloten op de computer. Het kan verschil maken of u de HDD rechtstreeks op het moederbord aansluit ipv op de "i/o" aansluiting aan de voorkant van de computer. Een dockingstation heeft ook voeding nodig. Is de adapter goed aangesloten? Branden er ledjes of hoort u de HDD opspinnen? Kunt u via bijvoorbeeld easeus partitioneer software een drive letter toewijzen aan de HDD of ziet deze software uw hdd ook niet? Zonder drive letter wordt de schijf nml ook niet in de verkenner getoond Haal de HDD eens uit het dock en plaats deze weer eens terug, werkt hij dan wel? Hoop dat er wat bruikbaars tussen zit Mvg CSW Wouter, ook op YouTube
Link naar reactie
@Gast - aangesloten achterzijde pc. niet direct op moederbord. voeding dockingstation is ok. andere schijven werken, prima. "Easus" partitioneer gebruikt, ziet het station niet, geen letter zichtbaar, ook niet toe te kennen. In en uit het station helpt ook niet, bij het in zetten hoor ik de schijf even "draaien, spinnen" daarna niets meer.
Link naar reactie
@WllemS OK, goed aangesloten dus en voeding ok. als ik het zo hoor lijkt mij dat de schijf zelf defect is. Normaal gesproken spint een schijf op bij het aanzetten en blijft deze geruime tijd ook draaien. (heb zelf ook een dock) Waar ik ook nog aan denk is om een kwalitatief betere (kortere) usb kabel te gebruiken tussen pc en dock. Heb daar zelf ook wel eens een probleem mee gehad, waardoor een schijf wel op spint maar direct daarna weer uitviel. Met een betere kabel sluit je dit eventue probleem uit, zeker het proberen waard. Heb je anders nog andere mogelijkheden om de schijf tijdelijk aan te sluiten? Bijvoorbeeld tijdelijk met een sata kabel en voeding rechtstreeks op het moederbord zelf (in de systeem kast dus) Is de schijf dan wel benaderbaar? Mvg CSW Wouter, ook op YouTube
Link naar reactie
  • 4 weken later...

@WllemS een laatste mogelijke oplossing wellicht. schakel "snel opstarten" in windows energybeheer uit. hoe kom je daar: rechtermuisklik op start-->typ: conf gevolgd door een enter je ziet nu het oude windows 7 configuratiescherm voor je. klik daar op "systeem en beveiliging" vervolgens klik je op|: "energybeheer" in het menu (aan de linker kant) klik je op "het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen" je ziet nu een nieuw scherm. boven in dat scherm klik je vervolgens op: "instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn" nu komen onder in het scherm de instellingen beschikbaar (niet meer lichtgrijs) haal het vinkje weg bij:"snel opstarten inschakelen" klik onder op de knop:"wijzigingen opslaan" start de computer eens opnieuw op met deze instellingen en probeer dan de HDD eens te benaderen. meer info over deze instelling is hieronder te vinden:

https://www.windows-helpdesk.nl/snel-opstarten/

Mvg CSW Wouter, ook op YouTube

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 1-2-2020 om 16:11, WllemS zei:

externe hdd (in een dockingstation) is niet zichtbaar, ook niet in schijfbeheer. hoe krijg ik die hdd weer zichtbaar, beschikbaar?

was geschreven 01-02-2020,

helaas nog geen terugkoppeling gehad of de vraag inmiddels is opgelost en wat de oplossing is.

ik zou graag nog even willen vernemen of je naar aanleiding van de antwoorden, tot een oplossing bent gekomen.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...