Ga naar inhoud

VPN?


Ga naar oplossing Opgelost door Gast,

Aanbevolen berichten

  • Oplossing
je internet provider zorgt ervoor dat je verbinding (toegang tot) met het internet krijgt. Van jouw internet provider krijg je dan ook een (vast) IP adres waarmee jouw computer kan communiceren op het internet. Dit IP adres op zich, is verder niet beveiligd of versleuteld, en zo kan een kwaadwillend iemand dus ook "mee kijken" wat u allemaal doet op internet. Een VPN zorgt er onder andere voor dat dat IP adres verandert wordt in een ander niet te herleiden IP adres wat niet van jouw internet provider afkomstig is, waardoor jouw echte IP adres niet te achterhalen is op internet. De meeste VPN aanbieders versleutelen ook nog eens dat IP nieuwe IP adres zodat ook niemand "mee kan kijken" met wat u allemaal op internet doet. Vergelijk dat maar met die end-to-end-encryptie die ook in WhatsApp gebruikt wordt. Ook kan je met een VPN een verbinding maken met 1 van de vele beschikbare servers in het buitenland, waardoor jouw computer dus een buitenlands IP adres krijgt, en zo ook dus restricties kan omzeilen. (content die je in een bepaald land niet mag zien kan je dan wel zien) Er zijn verschillende VPN diensten en ook verschillende abonnements vormen met weer verschillende voorwaarden als ook abonnements prijzen. Om een voor jou goede VPN te ontdekken kun je eens kijken op de site van de onafhankelijke VPN gids. Deze test regelmatig de meest gangbare VPN diensten en geeft meer uitleg over de mogelijkheden van elke VPN link: https://www.vpngids.nl/ Ik zelf gebruik NordVPN al diverse jaren, en ben daar heel tevreden over. Succes CSW Wouter, ook op YouTube
Link naar reactie
Als je alleen het IP adres zélf wil veranderen kan je de gratis epic privacy browser proberen. Alles wat je dan via die browser zelf doet is afgeschermd (als je de VPN ingeschakeld hebt) Let wel op dat dit dus géén permanente internet beveiliging is, en dus alles wat je niet met die browser doet dus ook niet beveiligd is! Dus losstaande programma's buiten de browser om gebruiken dus jouw echte IP adres. Epic is op de Chromium motor gebouwd waar ook Google Chrome op gebouwd is en lijkt daardoor erg op Google Chrome zelf. Ook kan je dus jouw instellingen importeren in Epic zoals jouw bladwijzers. Epic Privacy Browser kan je hieronder downloaden: https://www.epicbrowser.com/ Mvg, CSW Wouter ook op YouTube
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 31-1-2020 om 18:11, tcooteman@hotmail.com zei:

Ik ben bezig me te verdiepen in een vpn aansluiting. Mijn vraag is kan ik mijn internetaansluiting dan opzeggen bij mijn huidige provider of moet ik beiden aanhouden?

was geschreven 31-01-2020,

helaas nog geen terugkoppeling gehad of de vraag inmiddels is opgelost en wat de oplossing is.

ik zou graag nog even willen vernemen of je naar aanleiding van de antwoorden, tot een oplossing bent gekomen.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...