Ga naar inhoud
  • 0

2 pc's - extra veilig of niet?


huzky

Vraag

Vraag van een leek: als ik 2 pc's aansluit op 1 monitor (ook met 1 toetsenbord, 1 muis), en ik gebruik de ene pc alleen om op te werken en bestanden op te slaan e.d., en de andere pc alleen voor internet (mailen/bankieren enz.), bestaat er dan geen kans dat (bij bijv. een hack) iemand bij mijn bestanden komt? Mijn bedoeling: op pc1 dus alleen internet/mail, op pc2 dus alleen Word-, pdf-bestanden e.d. Maar wel (i.v.m. ruimte besparen) 1 toetsenbord/muis/monitor. Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb gesteld en dat iemand daar in simpele woorden antwoord op kan geven.
Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Beveiligd op beide pc's (Norton). Ik ga voor de zekerheid met 2 aparte pc's werken: 1 voor internetgebeuren en 1 voor de werkbestanden. Werkbestanden dagelijks back-uppen naar externe schijf en die op een andere plaats bewaren. Dan moet er in principe toch niets meer fout kunnen gaan met hacks/gijzelsoftware/pc-crash e.d.
Link naar reactie
  • 0
@Kasander1: Dank voor de tip. Wist niet dat Linux zo veel veiliger is dan Windows, en Windows zit eigenlijk standaard op elke pc die ik aanschaf. Zal me eens verder verdiepen in Linux. Heb er wel e.e.a. over gelezen op een site van de Nederlandse Linux Gebruikers Groep maar ben wat huiverig om zomaar 'even' over te stappen, maar misschien bij aanschaf van de nieuwe pc meteen even laten installeren en een korte uitleg vragen, dan kan er in het begin niet veel verkeerd gaan denk ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...