Ga naar inhoud

Mijn laptop start niet meer op


Ga naar oplossing Opgelost door Gast,

Aanbevolen berichten

  • Oplossing

denk dat je hier het meeste aan hebt: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1609870

zoals ik lees op diverse internet sites wordt de interne harde schijf niet herkend, door wat dan ook. (kapot of slechte contacten etc) als je in de BIOS of UEFI de opstartvolgorde aanpast naar die USB stick dan hoort daar in ieder geval van opgestart te worden (even los van de HDD problemen) Dat je nu deze foutmelding krijgt komt dan ook doordat de opstartvolgorde in de BIOS/UEFI niet goed staat en nog steeds op de interne HDD waarvan niet opgestart kan worden. als er echte problemen zijn met de HDD dan kan je uiteraard windows niet op die HDD installeren en zal de HDD ook niet herkend worden. ook denk ik aan het volgende: als je in de BIOS wél hebt ingesteld dat deze moet starten van de USB stick en na een herstart van de computer niet gestart wordt van deze stick (even er van uitgaande dat de stick goed gemaakt is en ook opstartbaar is), dan is de RS2032 knoopcel batterij van de BIOS gegarandeerd leeg, aangezien de wijzigingen niet vastgehouden worden in de BIOS zelf, en dus na de herstart terug gaat naar de standaard (default) waardes van de BIOS. als dit het geval is, dan raad ik aan om éérst de knoopcel RS2032 te vervangen, vervolgens de opstartvolgorde aan te passen en deze op te slaan en daarna de laptop op te laten starten van de USB stick aangezien dan de instellingen wel onthouden worden. wellicht dan een goed moment om te upgraden naar een SSD ? en dan meteen een schone installatie van windows 1909 ? mvg, CSW Wouter, ook op YouTube

Link naar reactie

als aanvulling: hieronder een video hoe je een goede opstartbare windows installatie USB stick maakt die opstartbaar is:

vervolgens kan je dan een BIOS probleem ondervinden (bij de meeste computers) en die kan je oplossen door onderstaande video te bekijken:

 

en daarna evt de volgende video als daarna windows weer goed geïnstalleerd is:

 

dan heb je nu alle problemen ondervangen die je evt tegen kan komen bij een schone installatie ? mvg, CSW Wouter, ook op YouTube suc6

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 4-12-2019 om 21:53, NielsStyns007 zei:

start niet meer op.

was geschreven 04-12-2019,

helaas nog geen terugkoppeling gehad of de vraag inmiddels is opgelost en wat de oplossing is.

ik zou graag nog even willen vernemen of je naar aanleiding van de antwoorden, tot een oplossing bent gekomen.

Link naar reactie
  • Alex wijzigde de titel naar Mijn laptop start niet meer op

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...