Ga naar inhoud

hoe kan ik een programma welke is geinstaller voor Windows verwijderen?


Jamey

Aanbevolen berichten

WACHT EVEN!!! Je bent benaderd door Microsoft om een bepaald programma te installeren? En dat is zeker telefonisch gedaan en door een slecht Nederlands pratend persoon?! Nou, dan ben je er dus goed ingetrapt. Het is een truc om je zeer duistere software te laten installeren waarmee ‘de andere kant’ van alles met jouw computer kan doen zonder dat je het zelf door hebt. In het ergste geval trekken ze je bankrekening leeg of misbruiken jouw computer voor de meest duistere zaken. Je kan een behoorlijke virusscanner door je computer halen maar je hebt kans dat die de software niet eens herkend! Alleen het weghalen van het programma zal niet meer helpen. In de meeste gevallen hebben ze al andere, niet makkelijk te traceren software geinstalleerd. Eigenlijk is het het beste (veiligste) om Windows HELEMAAL opnieuw te (laten) installeren zodat je zeker bent van een virusvrij systeem. Sorry dat het zo laat door drong bij mij. Microsoft neemt NOOIT rechstreeks contact op met gebruikers, hooguit via mail. Ga ABSOLUUT NIET op je computer bankieren!!!!!
Link naar reactie
@Kasander1 Zoals jij het schets is het precies gegaan, maar dit is echter al jaren geleden gebeurd en toen ik door kreeg dat hij mij een betaling via mijn bank wilde ontfutselen heb ik afgehaakt, maar gelukkig wist ik toen het wachtwoord al van het programma wat hij mij had laten instaleren. Verder, gelukkig niets aan de hand, en ben ook geen cent kwijt geraakt. Het eerste jaar kan ik Windows gewoon blijven updaten, maar sinds een half jaar of iets langer ondersteunt Windows dit programma niet meer en kan ik Windows ook niet meer updaten. Dus als ik mijn computer afsluit en weer opstart gaat alles gewoon zoals het hoort, maar als ik kies voor opnieuw opstarten, start de computer gewoon op, maar voordat Windows opent verschijnt eerst dat bepaalde programma waarin ik eerst een wachtwoord moet invullen, (mijn muis werkt dan ook niet, kan alleen mijn keyboard gebruiken), daarna start Windows op en als ik dan het Windows ww heb ingevuld kan ik mijn PC gebruiken. Het programma zit dus echt voor Windows, want zou ik geen ww hebben voor dit foute programma, dan start Windows niet op. Het was zo geïnstalleerd, maar ik weet niet hoe het heet en weet niet waar ik moet zoeken…
Link naar reactie
Wat zou ik die computer graag even hier willen hebben!! Dan kunnen we er hier rustig naar kijken. Maar helaas, we blijven lekker aan de andere kant van je beeldscherm. Ok, je weet niet hoe het heet. Dat wordt een beetje lastiger maar niet onmogelijk. Tenminste, als je er niet teveel programma's op hebt geïnstalleerd. Je zal heel logisch moeten gaan kijken. Als eerste installeer je Revo, een betere uninstaller dan Windows heeft ingebouwd: https://www.seniorweb.nl/software/revo-uninstaller-downloaden Als je het programma hebt geïnstalleerd en hebt opgestart zal je rustig moeten kijken naar alle geïnstalleerde programma's. Mocht je twijfelen tussen programma's, dan kan je ze hier even opschrijven. Ik zal deze draad nog een dag of twee bijhouden. Disclaimer: Ik kan natuurlijk niet beloven dat je computer het na het verwijderen van het programma nog zal opstarten!! Zorg er voor dat je alle persoonlijke data hebt veilig gesteld op een USB-stick of externe drive.
Link naar reactie
@Kasander1 IK heb de revo uninstaller gedownload maar ik kan het programma echt niet vinden. Heb net weer geprobeerd te updaten. Het downloaden hiervan gaat goed maar nadat de PC ongeveer 30% heeft geïnstalleerd, stopt ie ermee en krijg ik deze melding: Microsoft Syskey Setup heeft gedetecteerd dat uw PC is geconfigureerd met een externe syskey, die niet meer wordt ondersteund door het nieuwe besturingssysteem . Voordat u doorgaat met de upgrate, moet u de configuratie van uw pc wijzigen zodat een lokaal opgeslagen syskey wordt gebruikt. Zie https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=852119 voor meer informatie. Maar als ik dan naar die link ga wordt het niet echt duidelijker. Ik denk dat ten tijde dat dit progje is geïnstalleerd deze nog wel door Windows werd ondersteun, maar nu al een tijd niet meer...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...