Ga naar inhoud

Programma's/apps van windows10 verwijderen?


fredbrand
Ga naar oplossing Opgelost door Gast,

Aanbevolen berichten

Een goedemiddag, Ik ben benieuwd of het mogelijk is om ALLE overbodige programma's/apps van Windows 10 is te verwijderen. Ik bedoel hiermee een kaal besturingssysteem zonder allerlei (ongewenste apps) en toevoegingen. Een besturingssysteem zo kaal als Windows XP en Windows 7 qua bestands formaat. En dat ik zelf kan bepalen wat er op moet, zonder dat het mij opgedrongen wordt door microsoft. Mocht het niet mogelijk zijn, dan zal waarschijnlijk Linux of Android een betere optie zijn.

Link naar reactie
Ach, Windows XP. Dat was eigenlijk de laatste versie die zich optimaal liet verkleinen waarna je nog gewoon kon werken. Maar dat ligt alweer lang achter ons. Windows 10 is wel wat af te slanken maar echt klein zal het nooit meer worden. Daarvoor is het echt te log geworden. Je kan nog even kijken naar https://tinyurl.com/CT151119 maar die is maar 2 GB kleiner is dan de Pro-versie. Dus daar heb je ook niet veel aan. Wat blijft er dan over? Tja, Linux natuurlijk. Persoonlijk kies ik graag voor Mint mate. Android op een pc kan ik afraden. Klinkt leuk maar het is nooit echt volwassen geworden.
Link naar reactie
  • Oplossing
Er is zeker wel het nodige af te gooien van Windows 10 Bijna alle voorgeïnstalleerde apps kan je via CCleaner verwijderen (die niet vanuit windows zelf te verwijderen zijn) De optionele onderdelen zijn via het windows 7 configuratie scherm in Windows 10 te verwijderen Verder bestaat er ook een andere editie van Windows 10 waar al zo min mogelijk ingebouwd is: Windows 10N Kan je hier wat mee? Vind mij ook op YouTube: CSW Wouter
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 15-11-2019 om 14:44, fredbrand zei:

Een goedemiddag, Ik ben benieuwd of het mogelijk is om ALLE overbodige zooi van Windows 10 is te verwijderen. Ik bedoel hiermee een kaal besturingssysteem zonder allerlei (ongewenste apps) en toevoegingen. Een besturingssysteem zo kaal als Windows XP en Windows 7 qua bestands formaat. En dat ik zelf kan bepalen wat er op moet, zonder dat het mij opgedrongen wordt door microsoft. Mocht het niet mogelijk zijn, dan zal waarschijnlijk Linux of Android een betere optie zijn.

was geschreven 15-11-2019,

helaas nog geen terugkoppeling gehad of de vraag inmiddels is opgelost en wat de oplossing is.

ik zou graag nog even willen vernemen of je naar aanleiding van de antwoorden, tot een oplossing bent gekomen.

Link naar reactie
  • Alex wijzigde de titel naar Programma's/apps van windows10 verwijderen?

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...