Ga naar inhoud

waarom doet mijn internet het niet?


Aanbevolen berichten

Nadat ik fabrieksinstellingen op mijn laptop heb gedaan. Is mijn internet wel aangesloten, maar hij doet het niet. Bij het opnieuw instellen van mijn account, bleef hij de verificatie vraag de hele tijd laden (laten zien dat je degene bent die zich aanmeld) . Hierbij heb ik dus op volgende geklikt. Ik kom dan wel in de laptop en alles ziet er normaal uit. Ook internet is verbonden zowel kabel als wifi. Maar geen enkele website kan geopend worden.

Link naar reactie
fabrieksinstellingen zet een computer terug in fabrieksinstellingen uiteraard. daarna kan het zijn dat er dus drivers geïnstalleerd moeten worden (moederbord) van bijvoorbeeld de netwerk adapter. als deze niet goed geïnstalleerd is (of er is een probleem mee) dan kan je dat vinden door het volgende te doen: rechtermuisklik op start-->apparaatbeheer in dat scherm zie je alle ingebouwde apparaten van jou computer. als er ergens een probleem mee is of niet goed werkt staan daar onderdelen uitgeklapt. als dat zo is heb je daar de mogelijkheden om bijvoorbeeld drivers te installeren (of betere drivers te vinden) door op een onderdeel met de rechtermuisknop te klikken en uit het menu de keus te maken wat je wil doen. soms helpt het ook (klinkt wellicht raar) om een adapter juist te verwijderen bij apparaatbeheer. je denkt natuurlijk dat je dan geen internet hebt, dat klopt ! maar een herstart van je systeem zorgt er voor dat je adapter dan weer gevonden wordt in Windows 10 en opnieuw geïnstalleerd wordt waardoor ook vaak dergelijke problemen verholpen worden. echter zou ik deze laatste stap pas doen als geen van bovengenoemde oplossingen helpen. vind mij ook op YouTube: CSW Wouter
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 11-11-2019 om 19:36, Sonyvaio1005 zei:

Nadat ik fabrieksinstellingen op mijn laptop heb gedaan. Is mijn internet wel aangesloten, maar hij doet het niet. Bij het opnieuw instellen van mijn account, bleef hij de verificatie vraag de hele tijd laden (laten zien dat je degene bent die zich aanmeld) . Hierbij heb ik dus op volgende geklikt. Ik kom dan wel in de laptop en alles ziet er normaal uit. Ook internet is verbonden zowel kabel als wifi. Maar geen enkele website kan geopend worden.

was geschreven 11-11-2019,

helaas nog geen terugkoppeling gehad of de vraag inmiddels is opgelost en wat de oplossing is.

ik zou graag nog even willen vernemen of je naar aanleiding van de antwoorden, tot een oplossing bent gekomen.

Link naar reactie
  • 5 weken later...
Op 11-11-2019 om 19:36, Sonyvaio1005 zei:

Nadat ik fabrieksinstellingen op mijn laptop heb gedaan. Is mijn internet wel aangesloten, maar hij doet het niet. Bij het opnieuw instellen van mijn account, bleef hij de verificatie vraag de hele tijd laden (laten zien dat je degene bent die zich aanmeld) . Hierbij heb ik dus op volgende geklikt. Ik kom dan wel in de laptop en alles ziet er normaal uit. Ook internet is verbonden zowel kabel als wifi. Maar geen enkele website kan geopend worden.

Op welke manier heb je hem terug gezet naar fabrieksinstellingen?
Mijn vermoeden is dat je netwerkkaart geen/niet de juiste driver geïnstalleerd heeft.

Echter kan het op heel veel plaatsen fout gaan een internet verbindingen zoals eerder in dit topic ook al is aangegeven.

- Werkt internet op andere apparaten wel nog?
- Wat is het IP adres wat je krijgt van je router als je verbonden bent met kabel? (Start -> cmd typen en dan enter drukken -> ipconfig /all typen in het zwarte scherm) Zou je hiervan een screenshot kunnen plaatsen?

aangepast door Manuel

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie
  • Alex wijzigde de titel naar waarom doet mijn internet het niet?
1 uur terug, Alex zei:

Goede vragen Manuel. Het is alleen niet raadzaam om IP adressen op te vragen of hier kenbaar te maken. Dat is privacy gevoelige informatie.

Met de ipconfig /all krijg je de interne IP adressen. Waarbij jij dus hetzelfde IP adres kan hebben als ik. (Het adres binnen het netwerk.). Externe IP adressen zitten niet in dit rapport ?

Waarom is dit nou belangrijk om te weten? Omdat we hieraan ook deels kunnen zien hoe er wordt aangemeld op de router en of er geen APIPA adres is toegekend (169.254.xxx.xxx). Maar ik zie nu pas dat dit een erg oud topic is. Oops.

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...