Ga naar inhoud

Veilig opslaan folders/bestanden?


eap.lid

Aanbevolen berichten

Ik ben me gisterenavond kapot geschrokken. Ik kon zowel de Word bestanden van mijn boek dat ik aan het schrijven op de USB stick als op de C schijf niet meer openen (als foutmelding kreeg ik dat de bestanden beschadigt waren!). Ik kon ze gelukkig openen met Wordpad en heb toen Word opnieuw geinstalleerd, waarmee het probleem is opgelost. Om herhaling te voorkomen, heb ik de map van mijn boek geupload naar Dropbox. Is dit een juiste keuze?
Link naar reactie
[edit] Ik heb er even een verhaaltje van gemaakt daar het een beetje rommelig werd. Er zijn diverse mogelijkheden om vanuit Linux met cloud-opslagsystemen te werken, hoor. Linux is de laatste jaren echt volwassen geworden! Zet ook een copy op een usb-stick. Ook kan je je tekst als txt opslaan (zodat het bestand niet te groot wordt) en (als het niet te groot is) naar jezelf opsturen met de email. Je hebt dan bij een calamiteit niet de opmaak maar wel je tekst. Wel geregeld even een nieuwe versie naar jezelf versturen. Copy/paste is trouwens geen probleem. Dat werkt net als in de Verkenner van Windows. En gebruik je toevallig Linux Mint (mate)? Dan kan ik je een aardig eind op weg helpen.
Link naar reactie
Ik gebruik veel een ‘imager’ die een kopie maakt van b.v. de systeem partitie met daarop het besturingssysteem. Dit (serieuze) programma biedt de mogelijkheid een verificatie te doen na aanmaak: dit bracht mij op het idee ook bij andere belangrijke bestanden na het maken van een kopie even te testen of de kopie bruikbaar is. Vooral bij bestanden die in een formaat zijn specifiek voor een bepaald toepassings programma is dit zoals blijkt erg nuttig, je weet maar nooit....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...