Ga naar inhoud

Phishing in dropbox update?


RonStar

Aanbevolen berichten

Openen van dropbox.com via het pictogram op de taalbalk en via de wereldbol geeft een foutmelding van AVAST (phishing waarschuwing). Openen van dropbox.com via de enveloppe naast de wereldbol en via de browser (Mozilla Firefox) is wel mogelijk. Ik heb 3 computers getest en bij alle drie kwam een vergelijkbare foutmelding. Op twee verschillende manieren heb ik een volledige virusscan gedaan en er is geen probleem aangetroffen. Op internet kon ik hierover geen informatie vinden dus ik heb het probleem zowel bij Avast als bij de dropbox-community gepost. Inmiddels hebben zich op mijn post bij de community een reeks mensen gemeld met hetzelfde probleem. Het komt niet alleen bij Avast voor, maar bij verschillende virusscanners. Het lijkt er op dat er in de dropbox-installatie een verdacht bestand zit. Kent iemand dit probleem?
Link naar reactie
Volgens Avast is het een bug die in de nieuwste versie opgelost zou moeten zijn. Avast geeft ook een mogelijke oplossing mee voor je huidige versie: 1) Zet WebShield from avast UI ( Settings / Active Protection ) uit. 2) Herstart de computer 3) open C:\Program Files\Avast Software\Avast\Setup\Inf\x86 or x64 (afhankelijk van je OS versie) in explorer and wacht een paar minuten 4) Na een korte tijd moet je een nieuw bestand zien: aswstm.sys.sum 5) Als je dat bestand ziet zet je WebShield weer aan. (Vertaald van de Avast-site)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...