Ga naar inhoud

Kan ik mijn PC sneller te maken?


Vivec

Aanbevolen berichten

Mijn PC begint al wat op leeftijd te raken (±2010), en ik zou willen weten of ik deze nog wat kan opfrissen, ik wil niet zeggen dat de computer langzaam is, maar hij is zeker niet meer de snelste. Ik heb de computer al wel reeds gedefragmenteerd, ik merk niet heel veel verschil, maar ik weet niet of dit überhaupt veel zin zou moeten hebben. Specs: Besturingssysteem: Windows 10 Pro 64-bit Processor: AMD Phenom II C4 965 RAM: Corsair 4GB Dual-Channel (2x2GB) DDR3 Moederbord: ASUSTeK M4A87TD EVO (AM3) Videokaart: AMD Radeon HD 6850 Harde schijf: Samsung HD502HJ ATA Device (500GB) Is er een mogelijkheid om mijn computer wat sneller te maken, door bijvoorbeeld een SSD schijf te plaatsen? Of helpt dit niet? Zijn er andere manieren, of is mijn computer gewoonweg te oud? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Wat ik altijd aan kan raden (persoonlijke ervaringen) is om Windows gewoon opnieuw te installeren. Vaak is het systeem gewoon teveel "vervuild". Vooral als er nooit behoorlijk (softwarematig) onderhoud is gepleegd. Dit kan, ruw gezegd, op drie manieren. Een recovery. (Dan moet er wel een recovery-partitie aanwezig zijn) of Opnieuw instellen en opnieuw installeren. https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4026528/windows-10-reset-or-reinstall Daarbij kan je denken aan meer geheugen en een ssd. Maar voor een computer van bijna 10 jaar zou ik er persoonlijk niet teveel geld meer aan willen besteden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...