Ga naar inhoud

Waarom start mijn GamePC niet meer op?


Aanbevolen berichten

Goeiedag! naja minder goede dag voor mij want nadat ik gister mijn pc heb afgesloten & bijgewerkt, start mijn computer niet meer op. Het probleem is als ik mijn GamePC opstart gaat de PC aan, de fans gaan draaien, de lichtjes gaan aan en het programma van mijn moederbord (MSI) start op, wat hij altijd doet nadat mijn computer heeft bijgewerkt, het programma van MSI blijft het laad icoontje aan houden en Windows start niet op. Ik heb al meerder opties geprobeerd, ik heb bijvoorbeeld gebeld met Windows-helpdesk en heb alle soorten herstelfuncties geprobeerd maar geen 1 heeft zin. Ik heb een aantal dingen kunnen bedenken waar het aan licht maar dat zijn dus meerdere dingen en ben zelf geen computer expert dus ik kom er zelf niet uit. Het volgende heb ik geconstateerd: - De pc is bijgewerkt en zal dus last kunnen hebben van de nieuwe windows update - Ik heb een aantal dagen geleden op een (onveilige) site mods gedownload - Ik heb voor ongeveer een dikke week geleden mijn computer uitgezogen met een stofzuiger, en ja ik heb de fans ook te hard laten draaien wat achteraf er dom was voor wat ik heb gelezen. Ik hoop dat iemand me helpen kan. mvg,
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Kan je nog wel in de BIOS/UEFI komen? Of lukt dit ook niet meer.? Heb het gevoel dat statische electriciteit hier een boosdoener is, of de toerentallen van CPU fan niet meer goed is door spoel en/of lager van fan kapot is door hoge toerental van de stofzuiger. Ook kan het zijn dat door het snelle draaien om de spoel, stroom opgewekt is wat voor schade heeft gezorgd op het moederbord. Je zou de BIOS/UEFI eens kunnen resetten door de rs2032 knoopcel los te halen. De meeste moederborden hebben ook een jumper in de buurt van de batterij zitten om zo de BIOS/UEFI te resetten. Dat kan helpen bij problemen. Uiteraard eerst de computer uit en de stroom er af. Druk dan ook nog eens een seconde of 10 de aan-knop in om overtollig stroom af te laten Hoop dat het helpt. Vind mij ook op YouTube: CSW Wouter
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 11-10-2019 om 13:28, giovannyr17 zei:

Goeiedag! naja minder goede dag voor mij want nadat ik gister mijn pc heb afgesloten & bijgewerkt, start mijn computer niet meer op. Het probleem is als ik mijn GamePC opstart gaat de PC aan, de fans gaan draaien, de lichtjes gaan aan en het programma van mijn moederbord (MSI) start op, wat hij altijd doet nadat mijn computer heeft bijgewerkt, het programma van MSI blijft het laad icoontje aan houden en Windows start niet op. Ik heb al meerder opties geprobeerd, ik heb bijvoorbeeld gebeld met Windows-helpdesk en heb alle soorten herstelfuncties geprobeerd maar geen 1 heeft zin. Ik heb een aantal dingen kunnen bedenken waar het aan licht maar dat zijn dus meerdere dingen en ben zelf geen computer expert dus ik kom er zelf niet uit. Het volgende heb ik geconstateerd: - De pc is bijgewerkt en zal dus last kunnen hebben van de nieuwe windows update - Ik heb een aantal dagen geleden op een (onveilige) site mods gedownload - Ik heb voor ongeveer een dikke week geleden mijn computer uitgezogen met een stofzuiger, en ja ik heb de fans ook te hard laten draaien wat achteraf er dom was voor wat ik heb gelezen. Ik hoop dat iemand me helpen kan. mvg,

was geschreven 11-10-2019,

helaas nog geen terugkoppeling gehad of de vraag inmiddels is opgelost en wat de oplossing is.

ik zou graag nog even willen vernemen of je naar aanleiding van de antwoorden, tot een oplossing bent gekomen.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...