Ga naar inhoud

wat is de beste smartphone voor senioren?


Aanbevolen berichten

Het probleem van een smartphone voor oudere personen schuilt niet in het merk/type, je kan net zo goed een goedkopere Android kopen als een te duur betaalde iPhone, het risico blijft toch hetzelfde! Meer eerst de bediening. Bij een Android kan je alle niet gebruikte icoontjes makkelijk op een apart scherm schuiven zodat er alleen een scherm overblijft waar alleen de gebruikte icoontjes zichtbaar zijn. Ook voor niet-senioren is dat makkelijk. Geen idee hoe dat bij Apple geregeld is. Dan blijft er het “gevaar” over. Wat als de senior vergeet om een bepaalde app af te sluiten waardoor deze constant verbinding heeft met internet! Als er een goedkoop abbonementje aan het toestel hangt is de gebruiker zo door de Mb’s heen waarna er een een gepeperde rekening gaat lopen. En dat kan op maandbasis oplopen tot in de honderden euros’s!! En nee, wifi is leuk maar vooral (of alleen) voor mensen die dat gewend zijn. Je zou het bijna dagelijks moeten controleren. Nou weet ik natuurlijk niet hoe ‘bij’ je schoonmoeder is. Ik heb het hier alleen uit voorbeelden uit de praktijk. Het is namelijk heel moeilijk om een te hoge rekening terug te brengen tot acceptabel, ook al gaat het om een senior. Conclusie: Ik zou een simpel, betaalbaar toestel nemen. Dat soort mensen interesseert een bepaald merk niet, net zo min als hoge resoluties of snelheid. Daarbij zou ik een abonnement nemen die geen extra kosten rekent als ze buiten e bundel gaat maar bijvoorbeeld de snelheid van internet zwaar knijpt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...