Ga naar inhoud

hardeschijf vol?


Aanbevolen berichten

Mijn laptop geeft aan dat het geheugen van mijn C-schijf bijna vol is. Als ik nu bij instellingen bij de C-schijf kijk, zit de categorie "apps en games" best veel in (raar, dit staat zoveel mogelijk op mijn grotere D-schijf) Als ik nu naar de C-schijf toe ga, en naar gebruikers/map met accountnaam en kijk bij eigenschappen, komen de Gb's overeen met dat wat ik bij instellingen heb gezien. Maar als ik in deze map kijk zijn de mappen leeg of hebben weinig Mb's. Hoe kan dit en wat kan ik hier aan doen? Het grootste probleem is dat Windows moeilijk updates kan downloaden/uitvoeren. Ps. Mijn laptop is een Acer met windows 10 +/- 4 jaar oud
Link naar reactie
Vooraf: vol is vol dan is er weinig anders mogelijk dan opruiming houden. Kijk eens wat je met de diskcleanup functie van Windows kunt bereiken, dat kan soms nog een aardig resultaat opleveren, vooral oude bestanden gebruikt voor de updates van Windows tikken soms aan. Als je lui bent en niet minitieus (de enig volledig inzicht gevende methode, denk aan verborgen bestanden) alle ruimte wil gaan nalopen kun je eens het programma PrivaZer gebruiken, ruimt bij mij soms nog aardig op. Maar zoals gezegd enkel inspectie b.v. met hulp van tooltjes die het ruimte-gebruik makkelijker inzichtelijk maken is de beste weg om te zien wat er loos is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...