Ga naar inhoud

usb niet toegankelijk?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Scandisk Ultra USB 3.0 gekocht. Geprobeerd om er een opstart USB voor Linux versie van te maken. Dat is niet gelukt. Nu wil ik er weer een normale USB stick van maken. Maar Windows 10 ziet de USB niet (meer). Alleen met commando diskpart/list disk. Kan het apparaat dus ook niet formatteren. Suggesties? Paul
Link naar reactie
[Overschreven voor de duidelijkheid. Inhoudelijk wel hetzelfde] Als de schijf niet onder Schijfbeheer maar wel met Diskpart zichtbaar is wordt het een heel vreemd verhaal. Ook al is de MBR verrot, dan nog moet de schijf zichtbaar zijn. Mocht de schijf wel zichtbaar zijn onder Schijfbeheer, dan zou ik daar eerst mee gaan spelen. Dat is een heel stuk veiliger dan Diskpart (als je niet goed weet wat je doet). Een ander probeersel zou down.easeus.com/product/epm_free kunnen zijn. Maar je had het over Diskpart, een programma dat ik personen met te weinig kennis liever niet laat gebruiken. Bij verkeerd gebruik kan je je computer aardig om zeep helpen. Maar als je het risico wil nemen: https://www.windowscentral.com/how-clean-and-format-storage-drive-using-diskpart-windows-10 Het beste zou zijn als je de schijf kon bewerken met Gparted (Linux). Dan kan je tenminste zien wat je doet en kan je alles nog op tijd terug draaien.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...