Ga naar inhoud

Programma Indesit wasmachine iwb6143 start niet, maar vergrendeling blijft dicht


Aanbevolen berichten

Op 15-7-2012 om 22:49, ook-nep zei:

het is lang weer klaar, maar voor iemand die er wat aan heeft. het was wel de deur vergrendeling, terwijl die wel goed vergrendelde was de retour draad, geen idee of dat zo heet. Maar die was verbrand slecht contackt op het slot.

Reactie aangepast door moderator: bovenstaand bericht komt uit dit topic.

Hoe kun je een retourdraad vervangen?

Bij mijn indesit wasmachine iwb6143 hoor ik bij het aanzetten de klik van de deurvergrendeling (ook als deze nog open staat).

Bij het dichtdoen kan de deur niet meer worden geopend en het programma start ook niet.

Nadat ik de stroom eraf heb gehaald, springt de vergrendeling er na 1 minuutje af.

Extra info, vandaag  nieuwe vergrendeling erin gezet, want bij de oude blijf het lampje van de vergrendeling continu knipperen.

Kan iemand mij hierbij helpen hoe dat moet?

Link naar reactie

Top, nogmaals een beschrijving van de situatie.

Als ik de stekker in het stopcontact steek, hoor ik na 5 seconden de deurvergrendeling klikken. Als ok daarna de deur sluit brandt gelijk het rode lampje en deze is daarna niet meer open te krijgen.

Nadat ik de stekker weer uit het stopcontact heb gehaald, hoor ik na 30 seconden een klik en is de deur weer te openen.

Wat kan dit zijn?

Indesit iwb6143

Link naar reactie

Met de originele deurvergendeling knipperde het rode lampje van de deurvergrendeling, de deur kan open en dicht. Er is geen programma te starten.

Met de nieuwe deurvergrendeling klikt het relais hoorbaar, bij aanzetten van de machine. Ook als de deur niet dicht is. Bij dichtdoen van de deur is deze niet meer open te krijgen. Als ik de machine uitzet via aan/uit knop blijft rode lamp van de deur branden. Pas bij stekker uit stopcontact trekken hoor je na kngeveer 30 seconden een klik en kan de deur weer worden geopend.

De programma's zijn niet te starten.

Link naar reactie

Dan heb je een grote kans dat de elektronica module defect geraakt is door een sluiting in de eerste deur vergrendeling.

Als je het aan durft: haal de elektronica module uit zijn behuizing en kijk of je er iets aan kunt zien, ik verwacht een gesprongen thyristor te zien.

Maak een paar duidelijke fotos van de print plaat hiervan en plaats deze hier op het forum.

Beide zijden graag. 

Deze is te vervangen en in de reguliere elektronica onderdelen handel verkrijgbaar.

 

Anders een monteur laten komen en van te voren duidelijk afspreken wat de voorrijkosten en onderzoekkosten zijn.

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...