Ga naar inhoud

Windows 10 herstellen?


Aanbevolen berichten

Bij mijn laptop (acer met Windows 10) raakt mijn c-schijf steeds vol. Nou vertelde iemand dat ik hem misschien moest terugzetten naar fabrieksinstellingen. Kan ik dit veilig doen. Alle belangrijke bestanden, foto’s e.d staan op een externe hardeschijf. Toen ik mijn laptop nieuw kocht stond er Windows 8 op, en heb ik die gelijk geüpgrade naar Windows 10
Link naar reactie
Eerst even een verhaaltje. Toen je de laptop kocht en er nog Windows 8 op stond had deze een soort image klaar staan waarmee je een “factory reset” kon uitvoeren. Hiermee kon je een schone installatie van Windows doen waardoor deze was zoals toen je de laptop kreeg. Maar! Toen heb je de “upgrade” gedaan naar Windows 10. Deze veranderde 8 naar 10. En nu komt de ‘maar’. Maar Windows past de image van de factory reset niet aan! Die is, als die nog bestaat, nog steeds Windows 8! Dus? Doe je geen officiële factory reset, pardon fabrieksinstellingen, want dan heb je kans op problemen. Het kan zijn dat je Windows 8 terug krijgt tot aan een computer die niet meer wil door starten. En nu? Je zou er voor kunnen kiezen om een hele nieuwe installatie te doen vanaf een USB-stick. Maar er is ook nog een andere mogelijkheid waarmee je Windows 10 ook lekker fris kan krijgen en zonder gedoe met images, sticks en zo. Heel toevallig(?) heeft Computertotaal daar een artikel aan besteed: https://tinyurl.com/CTnieuweW10 Nootje: Voor de veiligheid zou ik wel de externe drive even los koppelen voordat ik begin. Enne … denk ook even aan de favorieten van je browser!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...