Ga naar inhoud

Linux installatie lukt niet. Hoe kan ik zien of USB met Linux mint al dan niet in orde is?


Aanbevolen berichten

Het technische verhaal achter het probleem kan ik terug brengen tot een woord: UEFI. Dat zit ergens verborgen rond je BIOS en is vreselijk irritant als je iets anders dan Windows 10 wilt installeren. Je zal de BIOS in moeten om die UEFI uit te schakelen. Sorry maar er is geen andere manier. Als je nu met een kamer vol vraagtekens zit moet je even het merk en type computer opgeven. Dan kan ik (of iemand anders natuurlijk) je hopelijk verder helpen. Anders wordt het een HEEL algemeen en ontzettend lang verhaal. Hoe is je kennis van Linux trouwens? Ik kan je een redelijk eind op weg helpen daar ik al langere tijd met Linux Mint (mate) werk. En ik wil niet anders meer!! Je kan erg veel (begrijpelijke) info over Mint vinden op: https://tinyurl.com/CT15juli2019a
Link naar reactie
Dank je Kasander. Het gaat bij mij om een oude Windows 7 pc waarop ik Linux mint wil installeren. Ik heb inmiddels in de bios gezocht naar UEFI, maar vind dat niet. Ook heb ik inmiddels (nu met rufus ipv win32DiskImager) opnieuw de USB gemaakt, maar nee. Overigens denk ik wel met Linux overweg te kunnen, maar ja, dan zal het mij eerst moeten lukken de installatie te voltooien.
Link naar reactie
Nee hoor. De stick lijkt wel okee. Overigens zag ik gister nog wel op de downloadsite dat je je download zou moeten controleren. Maar ... controleren in windows is dan weer een heel ingewikkelde procedure, die ik nog maar even niet ben aangegaan. Wel een beetje ingelezen in de uefi kwestie die jij aankaartte. Maar ja, de uurtjes tikten vlot weg en er moest ook geslapen worden. Wordt vandaag vervolgd dus.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
@Kasander1 Toch nog even terug op het forum. Installatie dus gelukt en ook enkele packages geïnstalleerd. Echter problemen met firefox, deze is niet stabiel. Scherm bevriest (diagonale strepen) en de hele zaak gaat op slot zodat ik een harde shutdown moet toepassen. Bij chromium hetzelfde probleem. Heb jij enig idee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...