Ga naar inhoud

hoe maak ik een dualboot voor linux mint?


Aanbevolen berichten

Nou nou Kasander1, niet zo aangebrand hoor... Ik nam het laatst nog voor je op omdat je in veel gevallen geen reactie terug krijg van vragenstellers en dat is nog steeds het geval... Maar goed, als je daar je energie aan wilt verspillen moet je dat zelf weten en inderdaad, misschien hoor ik hier dan wel niet thuis.... Succes verder...
Link naar reactie
Sorry, het zijn niet bepaald een prettige weken voor me op de zaak. Daarbij loop ik zelf te stoeien met een digtaal probleem dat deels mijn aandacht opeist en de vakantie komt er aan. Vandaar mijn reactie. Mijn welgemeende excuses!! Ik zal er op gaan letten. Maar waarom ik mijn weinige vrije tijd besteed aan dit soort vragen? Omdat ik ooit, HEEL lang geleden, ook nog niets wist en het toen erg prettig was dat ik iemand in de buurt had die mijn vragen rechtstreeks kon beantwoorden. Totdat ik verder kwam dan hij was. Vanaf dat moment heb ik zo verschrikkelijk lang op sites als Google gezeten om antwoorden te vinden dat ik er helemaal gek van werd. Vaak waren de antwoorden die ik zocht niet (goed) te vinden waardoor het soms lange nachten zijn geworden. Het is ook gewoon ontzettend irritant dat er zoveel mensen zijn op forums die vinden dat anderen met minder (of geen) kennis gewoonweg dom of lui zijn. Daar kan ik niet tegen. Als het antwoord te makkelijk is zet ik vragenstellers vaak ook door naar Google d.m.v. een linkje. Google is leuk, maar vooral als je weet hoe je een vraag moet stellen en hoe je de antwoorden moet gebruiken. En je wilt niet weten hoeveel mensen dat gewoon niet kunnen! Niet omdat ze dom zijn of zo maar omdat ze het nooit geleerd hebben. Er zijn heel veel veel te technische oplossingen en antwoorden. Om bepaalde problemen op te lossen moet je soms wel 10 keer ene andere vraag stellen om verder te komen en steeds weer het antwoord uitpluizen. Daar moet je geduld voor hebben. Ik probeer mensen te helpen, dat was en is een deel van mijn werk en dat is nou eenmaal zoals ik ben.
Link naar reactie
Geen probleem, iedereen kan wel eens zijn dag niet hebben nietwaar... Ik vind het bewonderenswaardig dat je jezelf nog steeds zo dienstbaar opstelt. Ik ben een lange tijd ook zo geweest, zat op allerlei fora vragen te beantwoorden, maar omdat ik gemerkt heb dat je verdomd weinig positieve feedback krijg van vragenstellers, heb ik er de brui aan gegeven... Ik heb dat doorzettingsvermogen niet zoals jij dat wel hebt helaas... Wat voor digitaal probleem heb je dan, als ik vragen mag... Ik heb net als jij ook een behoorlijke IT kennis aan boord, wellicht dat ik wat licht op je probleem kan werpen?
Link naar reactie
Oei, ik ben me er wel in aan het verdiepen i.v.m. de aanschaf van een Raspberry Pi B3+. Ik gebruik hem nu als media player (LibreElec + Kodi) en LibreElec is een "kale" Linux versie speciaal voor het gebruik van Kodi. Het inrichten daarvan ging niet zonder slag of stoot, maar dat kwam omdat ik er speciaal een VPN kill switch geïnstalleerd wilde hebben. Ik heb dat m.b.v. iptables uiteindelijk voor elkaar weten te krijgen. Ook word de Raspberry gebruikt als een "private cloud" achtig gebeuren d.m.v. Syncthing. Ook dat heeft even geduurd voordat ik dat werkend kreeg, maar het is me uiteindelijk wel gelukt (voornamelijk m.b.v. Google, haha)... Dus hoe complex is je Linux probleem?...
Link naar reactie
Ik ben al langere tijd met twee problemen bezig waarvan de eerste heel simpel lijkt: Samba aan de gang krijgen onder Mint 19 (en hier voor 18). Daarnaast wil ik een simpele server aan de gang krijgen zodat ik buiten mijn netwerk toegang kan krijgen tot de data. Zeg maar een eigen cloud. Maar zonder programma dat mee kan kijken. Klinkt ook heel simpel. Daarbij zit ik te wachten op de Raspberry pi 4! Maar die wordt pas eind juli verwacht (of later door een te grote wereldwijde aanvraag). Daar wil ik mij weer storten op Raspbian, Kodi, een NAS en retro gaming. Gewoon omdat het kan. Leuk? Ja maar mijn tijd is beperkt. Ik heb namelijk ook nog een leven!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...