Ga naar inhoud

Online game vertraging door de elektriciteit?


Aanbevolen berichten

Tijdens het online gamen ervaar ik een zeer trage gameplay(delay). Na twee jaar verschillende dingen te hebben geprobeerd (3 verschillende internet providers, kabel dsl, andere routers etc) ben ik er nu achter gekomen dat het aan de elektriciteit ligt. In het begin twijfelde ik hier nog aan, maar na het te testen (verschillende opladers etc uit stopcontact halen) weet ik het zeker. Nou is het probleem dat ik niet alleen leef en ik vroeg me af of hier een andere oplossing voor is.
Link naar reactie
@Kasander1 Tijdens het gamen maak ik gebruik van een bedraad netwerk (70 mb down 20 up) miss wel handig om dat te vermelden, excuus. Het gamen is op een pc en ps4. Verder weet ik vrijwel zeker dat het niet aan mijn internet ligt ( had voor een tijdje mijn eigen internet abo waar niemand anders op kon). Daarom ook mijn vraag over de elektriciteit aangezien daar bijna geen info over op het internet te vinden is. Wanneer er veel apparaten aangesloten zijn of meer elektriciteit verbruik aan( TV ouders aan, wasmachine, vaatwasser en in de avond lichten aan etc) dan kan ik amper gamen door de delay ( zie alles later dan tegenstander). Daarom vroeg ik mij af is hier een oplossing voor?(naast het uitschakelen van alle apparatuur/verbruik).
Link naar reactie
Elektriciteit kan niet traag worden. Dat heeft een wetenschappelijk/technische reden welke ik je zal besparen. Maar wat is er dan wel aan de hand. De enige reden dat je verbinding mogelijk wordt geknepen (en de enige reden die ik kan bedenken) is de route die je netwerkkabel af legt. Daar de meeste mensen geen behoorlijk afgeschermde kabels gebruiken (veel te duur) ga ik er vanuit dat de standaard kwaliteit kabel langs teveel stroom loopt. Het netwerksignaal dat door het draadje loopt wordt gestoord door elektra waardoor deze “vervuild” raakt. Zodra er meer apparaten aan staan is er, om het simpel te zeggen, meer “beweging” in het elektrische net. Beetje vergelijkbaar als dat een wifi-signaal wordt verstoord door bijvoorbeeld een magnetron. Ok, we hebben het probleem en een mogelijke oorzaak. Maar wat is de oplossing? Die wordt wat lastig te beantwoorden daar ik de situatie bij je thuis niet weet. Heel ruw gezegd moet je een nieuwe kabel trekken die zo min mogelijk langs elektrische leidingen/apparaten loopt. Een tweede optie is DLAN. Google maar eens op Devolo. [Dit antwoord is gebaseerd op ervaring zonder de eigenlijke situatie te kennen. Iedere actie die genomen wordt is op eigen risico]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...