Ga naar inhoud

Prullebak op H schijf onvindbaar?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een tweede harde schijf op mijn w7 pc genaamd drive:H. Nu wil ik een bestand wat ik heb weggegooid terughalen maar zie in de verkenner nergens de prullebak staan. In de eigenschappen van de prullebak op het buroblad [schijf C van het OS] staat hie wel vermeldt. Ik heb standaard mapopties op alles weergeven staan. Op mijn D:schijf staat de recycle bin gewoon aangegeven. Wie heeft het verlossende antwoord. Vr groet Henny
Link naar reactie
Dankjewel Kassander, maar helaas dat is het probleem[ergo oplossing] niet. Op mijn bureaublad staat de prullebak wel en hij is leeg. Als ik kijk in de verkenner staat bij mijn D schijf de RECYCLE.BIN als map maar bij mijn H: schijf staat die map er niet. De prullebak op het bureaublad kan ik bereiken en de eigenschappen zijn ingesteld op "Vragen om bevestiging bij verwijderen" en max grootte 280000MB. Dus daar kan het mi niet aan liggen...
Link naar reactie
Nee sorry, beschikbare ruimte is gewoon de totale grootte van het station. Wat je moet doen is op dat H: station één maal klikken (selecteren dus), en dan er onder kijken of er ruimte voor de prullenbak is gereserveerd. Er hoort dus een bolletje aangeklikt te staan voor "Aangepaste grootte...". Dat moet je voor elk station apart doen, C: en H: wanneer je die twee hebt.
Link naar reactie
@erikdenhouter Hoi Eric, als ik bij eigenschappen van H kijk zie ik nergens iets over een prullebak [w7] staan...misschien begrijp ik je verkeerd. aangepaste grootte is 49741MB. Als ik met treesize scan zie ik dat er een map is $RECYCLE.BIN op H staat met 4.0KB, Hij bestaat dus wel degelijk. Hoe kan ik deze zichtbaar maken in de verkenner? er staat bij de eigenschappen>algemeen>kenmerken "alleen lezen"aangevinkt en dat hij verborgen is [in het grijs en niet te wijzigen]. Dit lijkt wel een andere prullebak dan die van het bureaublad...
Link naar reactie
Dat is onderdeel van dezelfde prullenbak, maar die is met zijn 4.0 kB dan wel leeg. Ja je begrijpt mij verkeerd. Ik vroeg niet de Eigenschappen van H:, maar Eigenschappen van de Prullenbak. Maar omdat je nu wel een $RECYCLE.BIN op H: ziet, weet ik niet of ik zelf juist zit. Even overnieuw. Wat Kasander1 al schreef, er is op een systeem maar één prullenbak. In die prullenbak kunnen oude bestanden van diverse stations zitten, maar dan moet jij dat wel zo ingesteld hebben. Weggegooide bestanden worden bewaard op de schijf vanwaar ze gewist zijn. Maar er is maar één ingang naar al die bestanden, de Prullenbak op je bureaublad. Zie je in de prullenbak alleen maar bestanden van C: ? (kijk naar het pad wat achter de bestanden staat) Zo ja, dan zijn er geen bestanden van station H:, en heb je echt pech. Nu dan wel nogmaals de uitleg hoe je dan wel in het vervolg gewiste bestanden van H: in je prullenbak kan bewaren: * rechtsklik de Prullenbak op je Bureaublad. * kies 'Eigenschappen'. * daar zie je een lijst ('Locatie van Prullenbak') van alle stations op je systeem. * klik in die lijst één maal op H: zodat deze wordt geselecteerd. * zorg dat onder dat lijstje nu een bolletje staat bij "Aangepaste grootte…", met een redelijke hoeveelheid ruimte. Dat moet je voor elk station in dat lijstje van de prullenbak apart doen, C: en H: wanneer je die twee hebt. Als die aangepaste grootte van H: inderdaad al op 49741MB staat (zoals je hierboven schreef), dan heb je * of nooit bestanden gewist van H: * of zoiets als een corrupte Prullenbak. (Mocht je regelmatig backups maken, dan heb je nog kleine kans dat Windows daar een oude versie van een bestand in heeft, mits de backup ook van H: gemaakt is. Gezien zijn totale grootte zal dat waarschijnlijk niet gedaan zijn.
Link naar reactie
Ja die staat idd op 49741, dus ik heb dan idd pech denk ik. Ik heb voorheen genoeg bestanden verwijdert om vervolgens de prullebak op het bureaublad te legen. Vermoedelijk dus toch corrupt, Ik heb wat zitten rommelen in de eigenschappen en als ik nu een bestand weggooi gaat hij gewoon weer de prullebak in. Ik denk dat het probleem is opgelost maar ik weet helaas nog steeds niet wat er ad hand was. Dat bestand ben ik helaas kwijt maar gelukkig is dat overkomelijk. Eerdaags de pc maar weer eens schoon installeren..dat is al eeuwen geleden Dank voor al je moeite, toch weer iets geleerd. Groet Henny
Link naar reactie
OK, jouw primaire probleem beperkt opgelost dus. Ik kan je het advies geven om de komende tijd b.v. elke week een keertje te kijken of die prullenbak (voor H: ) nog gevuld is. Er zijn namelijk programma's die hem automatisch voor je kunnen legen, misschien heb je wel iets geïnstalleerd staan wat zo ingesteld staat. Het is maar een gok, maar een kleine moeite om een maandje lang er een oogje op te houden. Het legen van de prullenbak is pas nodig wanneer je gebrek aan ruimte op dat station krijgt. Eerder is helemaal onnodig.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...