Ga naar inhoud

DVD's opslaan op NAS: Wat is de beste manier?


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn DVD's gaan opslaan op mijn NAS. Ik weet alleen niet wat de beste manier is.. Ik ben in het bezit van een Synology DS215j NAS, een Medi8er Mediaspeler, een SONOS Playbar en twee Play1's voor surround en een Samsung QLED tv. Ik heb gelezen over het programma DVDShrink, maar ook over MKV. Die laatste converteert naar een kleinere bestandsomvang, maar daarbij verlies je schijnbaar wel de DVD-menu's e.d.? Natuurlijk is het ook niet nodig om alle DVD-extra's over te zetten en heb je ook niet alle ondertitel-talen nodig. Verder heb je bij het gebruik van een SONOS waarschijnlijk ook niets aan het DTS-geluidsspoor? Kortom, voordat ik begin aan het overzetten van mijn ongeveer 100 DVD's, wil ik natuurlijk wel graag de juiste keuzes maken. Wie heeft een goed advies voor me en hoe dat aan te pakken? bvd
Link naar reactie
Als je de ruimte hebt zou ik zeker gaan voor DVDShrink. Je kan dan de ongewenste delen eruit laten. Alleen dvd's waarbij je ABSOLUUT een menu nodig hebt (kan het mij niet voorstellen) zou ik een 1-op-1 copy maken naar de NAS. Andere formaten, zoals MKV, zijn leuk maar je hebt altijd kwaliteitsverlies in beeld en geluid. Zorg er voor dat je de dvd's droog, donker en niet te warm opslaat. Dus liever niet op een zolder waar het in de zomer te heet wordt! Dvd's zijn trouwens NIET eeuwig houdbaar!
Link naar reactie
Ik zou het origineel houden mits je speler (in software) de typische dvd video bestands structuur kan lezen en verwerken. Dus gewoon er een .iso van trekken of de twee mappen overbrengen. Je hebt zo ook een mooie reserve kopie van je originele schijfjes waar je indien nodig nog weer eens een dvd video van kunt branden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...