Ga naar inhoud

Kan ik mijn SSD op mijn HDD tapen?


Aanbevolen berichten

Op de eerste plaats de complimenten voor het creatieve idee. Maar helaas moet ik je het afraden. De temperatuur van een harddisk kan behoorlijk oplopen, vooral bij intensief gebruik. En die schijf moet natuurlijk wel zijn warmte kwijt. Als je dat niet toelaat, door bijvoorbeeld de ene schijf aan de andere te tapen, heb je kans dat beide schijven veel te heet worden. Nou kunnen schijven temperaturen aan tot een graad of 70 maar het verkort wel de levensduur en er is een grotere kans op schade (vastlopers) waardoor je data-verlies kan krijgen. Wat dan wel?! Als je even de moeite neemt om op https://tinyurl.com/CTHDDbeh te kijken zie je daar behuizingen voor harde schijven staan. De snelheid zal iets(!) langzamer zijn als een ingebouwde schijf maar daar zal je in de praktijk weinig van merken. Als je dan kiest voor een behuizing die alleen aan gaat als je computer aan gaat kan je ‘m gewoon laten zitten.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...