Ga naar inhoud

Ik heb een vrij nieuwe router TP-link WR840N. Kan niet bij instellingen?


Stampy

Aanbevolen berichten

Die router wil ik gebruiken als accesspoint. Maar ik kom niet in de intellingen. Op de router-sticker staat als Default Access: tplinkwifi.net. Het is me slechts één keer gelukt om dan in de instellingen te komen. Daarna lukt het me niet meer. Als ik b.v. 192.188.1.1 gebruik kom ik in de hoofdrouter of als ik 192.168.0.1 probeer werkt dat ook niet. Cache legen of een andere browser, niks helpt.
Link naar reactie
Stap 1: Reset je router naar de fabrieksinstellingen. Er is meestal een knopje achter een gaatje waarmee je dat kan doen. Steek hier een speld in en houdt die gedurende iets van 10 seconden ingedrukt. Uiteraard moet er spanning op de router staan om dit te doen. Stap 2: Verbind je router met een pc via een netwerkkabel. De kabel moet in de LAN kant en dus niet de WAN kant. Dit zijn meestal 4 of 5 poorten maar dit is afhankelijk van het type router. Het maakt daarbij niet uit welke je poort je kiest. Stap 3: Verander je netwerkgegevens handmatig in je PC. Ik weet niet welk besturingssysteem je gebruikt dus dat is een beetje lastig. Ik ga even uit van Windows 10 omdat dit denk ik het meest gebruikte besturingssysteem is:
Link naar reactie
- Rechter muisknop op de start knop. - Kies netwerkverbindingen - Verander adapter eigenschappen - Rechter muisknop op de juiste netwerkadapter en kies eigenschappen. - Kies hier je TCP/IPv4 eigenschappen. - Nu komt het lastige ;-) - Kies een IP adres dat in de zelfde "range" (subnet) zit als je router. Als je router standaard bijvoorbeeld 192.168.0.1 heeft kan je daar ééntje bij optellen. Dan wordt het dus 192.168.0.2. - Kies het zelfde subnetmask als je router. Dit is doorgaans 255.255.255.0 - Je hoeft geen default gateway of DNS server in te vullen om bij je router te komen. - Als dit allemaal gelukt is en je hebt op OK geklikt dan kan je via je browser naar het IP adres van de router gaan. Je vult dus in je browser in: http://192.168.0.1 als dat het standaard ip adres is van je router. Omdat je je router hebt reset is het standaard wachtwoord van je router weer van toepassing. Je kan nu weer bij je instelling. Succes!
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...