Ga naar inhoud

RAM upgrade zinvol?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb nog een oudere pc staan en ik vroeg me af of het zinvol is om deze een RAM upgrade te geven om hem sneller te maken. De PC heeft de volgende hardware: CPU type: 2x Intel Pentium III Xeon, 2500MHz RAM: 3072 MB Videokaart: GeForce GT 220 Nu zie ik bij webwinkels dat er onderscheidt gemaakt wordt tussen DDR3 en DDR4, en het aantal MHz. Begrijp ik het goed dat omdat mijn CPU 2500MHz is ik een RAM geheugen kan kiezen van max 2500MHz? En maakt het dan nog uit of dit een DDR3 of DDR4 is? Ik zat bijvoorbeeld te denken aan HyperX FURY Black 16GB DDR4 2666MHz geheugenmodule https://www.bol.com/nl/p/hyperx-fury-black-16gb-ddr4-2666mhz-geheugenmodule/9200000076192733/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=nQ4ujecJkW6CdpoI0epPdg.qG7cW-PuMWaCQ2PjFOJDmw_0.8.ProductTitle
Link naar reactie
Meer geheugen kan zin hebben indien je het gebruikt. B.v. Windows kan zogenaamd virtueel werkgeheugen gaan gebruiken dat een deel van het achtergrond geheugen is, en waarschijnlijk veel trager is dan RAM. Dat wil je proberen te voorkomen. De snelheid waarmee je cpu geklokt is is niet 1:1 gekoppeld aan de klok van je RAM. DDR3 en DDR4 is naar mijn idee niet onderling uitwisselbaar in ieder geval niet doorgaans. Kijk even naar de pin layout van de dimm dan zie je het meestal direct.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...