Ga naar inhoud

Hoe kan ik alleen-lezen uitschakelen op de Chromebook in de app Word?


linda.ramaker

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een Chromebook. Ik maakte veel word-bestanden en die sloeg ik vervolgens op zowel op de Chromebook zelf, als op de USB. Elke keer kon ik er gewoon weer verder aan werken. Tot vorige week. Sindsdien maakt hij bij elk bestand die ik wil openen, de melding alleen-lezen. Als ik deze vervolgens wil knippen, plakken en opnieuw wil opslaan, lukt dat, maar als ik hem dan weer open krijg ik weer alleen-lezen. Kortom, ik kan niks meer bewerken. Wie kan mij helpen met dit probleem? Alvast bedankt!
Link naar reactie
In een artikel van Tweakers staat de tekst: “Om met de apps documenten aan te maken, te wijzigingen en te printen op apparaten met grotere schermen is een Office 365-abonnement vereist.” Een ander artikel, van Microsoft zelf dit maal, verteld ons het volgende: “Als Office niet is geactiveerd of als uw abonnement is verlopen, bent u wellicht in de gereduceerde alleen-lezenmodus.” Even verder zoekend op internet kom je tegen dat zo’n Office 365-abonnement in z’n simpelste vorm wel even 100 euro PER JAAR kost! Tja, dat wordt er niet duidelijk bij verteld als je een Chromebook met Office koopt. Denk je een goedkoop laptopje te hebben gekocht … Je kan uiteraard wel een (echt gratis) alternatief gaan gebruiken zoals ‘LibreOffice Online’.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...