Ga naar inhoud

Windows 10 opstarten via USB lukt niet. Wat nu?


Noelj

Aanbevolen berichten

Hi, Even een situatieschets. Sinds vorige week start mijn Asus laptop (n56vz) niet meer op na updates van windows 10. Hij begon met updaten, liep vast, gaf daarna alleen nog zwart beeld na een nacht lang updaten. Natuurlijk heb ik de laatste maanden geen back-up gemaakt (zal je altijd zien). Dus ik heb op veel manieren geprobeerd om toch mijn computer aan de praat te krijgen en gegevens veilig te stellen. - Veilige modus (werkt niet) - Systeemherstel (geen herstelpunt gevonden) - Opstartinstellingen biedt geen uitkomst. - opdrachtprompt: ik ben hier niet zo mee bekend. Heb een aantal commando's geprobeerd via fora, maar tot nu toe veranderd er niks bij het opstarten. Het lijkt erop dat mijn schijf beschadigd is. De status nu: ik heb mijn harde schijf eruit gehaald en er een externe schijf van gemaakt. Ik heb een ssd gekocht (WD blue 3nand 500gb) en die in de laptop gemonteerd. Ik heb een 64gb USB gekocht en via de laptop van een vriend hier een herstelstation van gemaakt. Opstarten met USB lukt. Ik heb de opstartprioriteit in de BIOS kunnen aanpassen naar USB (er verschijnt ook een windows logo bij opstarten), maar zodra ik problemen oplossen en daarna herstellen vanaf een station selecteer, geeft de computer aan: kan uw pc niet herstellen. Het systeemstation is te klein. Wat nu? Alvast bedankt. Leon
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...