Ga naar inhoud

Heeft een goede video kaart voordelen ten opzichte van een onboard videokaart voor het kijken van films?


Aanbevolen berichten

Heeft een goede video kaart voordelen ten opzichte van een onboard videokaart voor het kijken van films? Ik heb nu een Asus H97 Plus moederbord met een i5 4690 processor met onboard videokaart. (hd graphics 4600) En een 1080p beeldscherm. Zou de scherpte en kleurweergave verbeteren van hd films(bijvoorbeeld van netflix) als ik een betere videokaart zou installeren? Ik kan van iemand voor een mooie prijs een Asus GTX 750 kaart overnemen. Of zou deze kaart 0 verschil maken bij het kijken van films?
Link naar reactie
Het verschil tussen beide kaarten is dat de 4600 geheugen deelt met de processor. Maar de processor gaat altijd voor dus als die ergens druk mee is blijft er minder over voor video. De losse kaart heeft toegang tot zijn eigen, volledige geheugen. Beide kaarten hebben een maximum HDMI Resolution van 4096x2160 onder HDMI. Persoonlijk kies ik altijd liever voor een losse kaart t.o.v. een ingebouwde. Of het een duidelijk verschil zal geven betwijfel ik in dit geval. Je zal meer verschil merken als je zou gaan gamen.
Link naar reactie
Ik denk dat het geen verschil zal maken. Voor video is zeer weinig (relatief) geheugen nodig en meestal wordt decodering gedaan door de processor. Op bepaalde systemen kan eventuele hardware matige decodering m.b.v. de grafische processor beter gaan dan software matig op de processor, denk aan de h.265 of zelfs de oudere h.264 codec.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...