Ga naar inhoud

Kan ik zelf met deze onderdelen een losse werkende ventilator bouwen?


Aanbevolen berichten

Kan ik met behulp van een pc ventilator met open eind, netsnoer met stekker en open eind, een paar adereindhulzen en 3 draads lasklemmen zelf een ventilator bouwen die ik dan direct in het stopcontact kan steken? Of heb ik dan nog een soort adapter nodig om ertussen te zetten? Wat ik eigenlijk wil weten is of ik een 12V ventilator direct met een stekker op mijn netstroom kan zetten of gaat dat niet?
Link naar reactie
Dit is er eentje in de catagorie "Don't try this at home, kids". Als je eenmalig vuurwerk wilt hebben zou ik 'm zeker rechtstreeks op 230 volt zetten. => Maar zorg dan wel voor voldoende afstand, houd een pannetje met zand bij de hand, doe een veiligheidsbril op en doe het niet als het donker is buiten. De stop gaat er namelijk uit! Het stroomnet in huis is 230 volt. Dat is 218 volt meer dan de ventilator vraagt (= 12 volt). Het gevolg is dat de ventilator volledig en in een keer door zal branden met mogelijk ernstige gevolgen. -= Dus wees verstandig en doe het NIET! =- Wat is dan wel verstandig? Een simpele omvormer van 220 naar 12 volt zoeken: https://www.google.nl/search?tbm=shop&ei=czU-XLnKI4HUwAK8k4PIDw&q=230V%2B-%2B12V%2Badapter&oq=230V%2B-%2B12V%2Badapter&gs_l=psy-ab.3...5474.9663.0.10253.23.17.0.0.0.0.176.1300.16j1.17.0....0...1c.1.64.psy-ab..10.0.0....0.oKyl1rD247U Trouwens, wel opvallend dat je de verschillende benamingen kent maar niet het verschil tussen 230-12 volt!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...