Ga naar inhoud

CMD.exe startup als guscbbgw folder, verwijderde file wordt nog steeds geopend door andere bij startup?


AdrianVdB

Aanbevolen berichten

Ik had onlangs door een verkeerde file te downloaden een virus binnen. Die heb ik kunnen weghalen via mijn antivirus (bitdefender). Maar omdat die file met de virus verwijderd is is er nog steeds een andere file die die file probeert te openen bij het opstarten, maar bij het opstartbeheer staat niks verdachts. Iemand een idee?
Link naar reactie
Je bent een beetje wazig als het gaat om wat je opstart en wat er gestart probeert te worden. Bedoel je dat CMD iets probeert te starten/openen bij het starten van je computer? Dan zou ik toch Taakbeheer nog eens starten en heel goed kijken wat er allemaal opgestart wordt. Daar staat alles wat er opgestart wordt met Windows. En het hoeft er niet verdacht uit te zien. CMD is ook niet verdacht maar het loopt blijbaar wel vervelend te doen.
Link naar reactie
@Kasander1 Ik zal het even proberen beter uit te leggen. Ik had een virus dat ik heb kunnen verwijderen via mijn antivirus, maar mijn antivirus heeft specifiek het bestand verwijdert dat voor de problemen zorgde. Maar het bestand dat die virus probeerde te activeren (via een .bat of .exe bestand hoogstwaarschijnlijk) is nog niet verwijderd en dat kan ik niet localiseren. Het virus stond in: C:\Users\Adria\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\guscbbgw\ucfjwbtf.exe En elke keer bij de opstart komt er een leeg cmd bestand met de melding: Kan het bestand C:\Users\Adria\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\guscbbgw\ucfjwbtf.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...