Ga naar inhoud

Ik zie mijn laptop wel in het netwerk, maar heb geen toegang?


ashoff

Aanbevolen berichten

Controleer eerst even of alle computers staan ingesteld op de optie thuisnetwerk: Instellingen --> Netwerk en internet --> Verbindingseigenschappen weergeven --> Stel de locatie in op Privé. Als het probleem hiermee niet is opgelost, ga dan naar Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen en schakel beide opties in.
Link naar reactie
Grote kans dat het te maken heeft met een bepaalde update van Windows. Microsoft heeft bepaald dat er een extra veiligheid ingebouwd moest worden als het om delen gaat. Uw probleem is het probleem van velen. Veel mensen kunnen ook hun NAS niet eens meer bereiken! Altijd fijn dat iemand voor je bepaald wat je wel en niet kan doen ... Als iemand er nou eindelijk eens een WERKENDE work-around voor heeft lees ik dat graag! Wat ik zelf reeds getest heb; SMB1 aangevinkt Windows firewall op prive gezet Netwerkdetectie ingeschakeld SNMP geactiveerd i.p.v. SMB1 “Reliable Multicast” protocol toegevoegd workgroup naam gesynchroniseerd Maar niets van dit heeft de gewenste verandering gegeven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...