Ga naar inhoud

Mijn tablet Galaxy Tab A 2016 geeft veel te weinig internetsnelheid. Hoe kan ik dat oplossen?


Aanbevolen berichten

We hebben een koperkabeltje als internetaansluiting, op 3 km van de centrale, dus 8 Mbits is ongeveer het hoogst haalbare. Oude tablet en telefoon werken goed via wifi, maar nieuwe tablet Samsung Galaxy Tab A2016 komt meestal niet verder dan 0,80 Mbits bij een speedtest. TV kijken hapert dus constant. Is twee maal ter reperatie geweest, een keer is iets op het moederbord gedaan, maar de 2e keer niets gevonden. Na reperatie functioneert hij even goed, en dan is het weer mis. Misschien zit een onderdeel los? Heeft iemand ervaring hiermee? Bij tests in de winkel met heel snel internet lijkt er weinig aan de hand te zijn, maar ja, als je 47 Mbits hebt, is 7 eraf geen probleem. Volgens de Samsung reperateur is het onmogelijk dat de tablet de internetsneleid met 7 Mbits verlaagt, echter, bij ons is het wel het geval. En het ligt niet aan de wifi zender, want de oude tablet ernaast geeft wel 8 Mbits aan.
Link naar reactie
@Kasander1 , bedankt. Mijn router is geregeld gereset. KPN is de enige hier, die de telefoonlijn aanbiedt. Op drie km van de centrale is dat echt het maximale. Het gekke is dat de overige apparaten in mijn netwerk wel 7 a 8 Mbps halen. Dus is er iets mis met de nieuwe tablet. Volgens de service medewerkers kan het niet, maar feit is dat deze tablet slechts 1 Mbps overhoudt. Soms werkt hij even goed, maar meestal niet. Ik denk zelf dat er iets los zit, dat dan weer wel en dan weer niet contact maakt. Maar weet niet of dat kan. En wat doe ik er aan?
Link naar reactie
@Kasander1 Bedankt, bij een ander WiFinetwerk geen problemen. Het gekke is dat ik in huis ook weer volledige internetsnelheid heb, als ik verder van de router ben: In de kamer is de wifisnelheid 433 Mbps, in de badkamer achter is het 17 Mbps en dan is mijn gemeten internetsnelheid weer 7,8 Mbps en kan ik tv kijken. Het is net alsof de tablet dan even zijn cache of zo leeg maakt, want ik kan weer een tijd tv kijken op goede snelheid, ook dichter bij de router. Na een avondje is het weer gebeurd, zakt de internetverbinding terug naar 0,9 Mbps... Deze fenomenen treden dus niet op bij mijn oude tablet en ook niet bij de mobile telefoon.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...