Ga naar inhoud

Dvd-speler delen met Samba?


Kasander1

Aanbevolen berichten

Linux Mint 18.3 Sylvia Voor het eerst sinds lange tijd (Ik kan mij de laatste keer niet meer herinneren) kwam de vraag of iemand een dvd kon afspelen op de tv. Geen de van de tv’s heeft nog een dvd-speler in de buurt want alles gaat hier over het netwerk. Dus dacht ik heel stoer om vanaf een laptop op de werkkamer een share op te zetten d.m.v. Samba. Er staan al diverse mappen te delen dus zou het geen probleem moeten zijn. En onder Windows lukte het vroeger zonder problemen. Nou, het bleek dus wel een probleem! Ik kan alles delen … behalve de dvd-speler! Mijn vraag is nu, zoals je kan begrijpen, hoe ik de dvd-speler van een Linux-computer kan delen met de rest van het netwerk (Beetje Windows en de rest Linux). Ik weet dat het ontzettend 2014 is en antiek. En ik weet niet of het ooit nog nodig is maar nu wil ik het natuurlijk weten!
Link naar reactie
Hoewel de kans op een Linux-antwoord hier verschrikkelijk klein is wilde ik het niet ontzien in het rijtje forums die ik al heb gebruikt om een schijnbaar onmogelijk antwoord te krijgen. En wie weet, mischien leest er iemand toevallig mee. [edit] In de 'Linux Bible, 9th Edition' staat GEEN vermelding naar het delen van een dvd drive! Maar wel heel wat interresant leesvoer!!
Link naar reactie
Als ik Google op "linux share dvd drive over network" komen er een aantal fora naar boven, zoals https://superuser.com/questions/316745/how-to-access-a-cd-dvd-drive-over-the-network maar jou kennende heb je daar waarschijnlijk al naar gekeken. Toch post ik ze, want je weet het maar nooit... Anyway, mocht je de oplossing vinden, keep us updated, want deze vraag is best interessant.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...