Ga naar inhoud

Werking Whats App op stand alone tablet met SIM-krt slot ?


j.c.m.pieron

Aanbevolen berichten

Voor mijn zus, die geen smartphone of pc heeft, zou ik gaarne Whats App op een Android tablet uitgerust met een SIM-krt willen installeren voor eenvoudig chatten of video-bellen. Voordat ik besluit om een tablet met LTE, welke ca. € 80 duurder is dan een alleen WiFi tablet aan te schaffen, zou ik graag zeker willen weten dat dit gaat werken. De winkels welke ik tot heden heb bezocht geven geen duidelijk uitsluitsel hierover. Iemand hier ervaring mee ?
Link naar reactie
LTE hoef je alleen te hebben als je heel snel internet wilt hebben buiten wifi om. Maar jij wil een simpele tablet (blijkbaar met een 06-nummer = SIM-kaart) alleen met wifi gebruiken om te kunnen whatsappen (heerlijk nieuw Nederlands woord). De eerste keer aanmelden zal er wel een SMS verstuurd worden naar de tablet. Daarna is wifi voldoende. Er is wel een kleine waarschuwing op z'n plek. Als wifi, door wat voor situatie ook, zal uitvallen gaan er kosten lopen. Of je moet een duur abonement hebben. Verdere kosten zijn mij niet bekend. De kwaliteit van het video-bellen is afhankelijk van de kwaliteit van de wifi. <edit> Mocht er nou alleen een SIM-slot in zitten, wat niet geheel duidelijk wordt, kan ze ook een zo goedkoop abonnementje nemen.
Link naar reactie
We hebben inmiddels ook een andere oplossing gevonden: LTE is de snelste variant van het mobiele netwerk, en voor een tablet – die waarschijnlijk toch al verbinding heeft met wifi in het thuisnetwerk – is dat misschien wat teveel van het goede. Als de tablet het huis niet verlaat, kan je zus dus gewoon via wifi verbinding maken. Als je zus echter ook onderweg wil videobellen, dan is toch zeker wel een 4G-abonnement nodig met een aardige databundel, want videogesprekken via WhatsApp vergen aardig wat bandbreedte. WhatsApp installeren op een tablet is een verhaal apart. Was is namelijk het geval? Zonder een omweg kun je de gewone versie van WhatsApp niet installeren op een tablet. Dat komt omdat WhatsApp eigenlijk alleen is gemaakt voor smartphones. Zodra je op een tablet naar de Google Play Store gaat en de app wil installeren, zie je de melding dat het apparaat niet compatibel is met deze versie. Maar, wat wel kan is de zakelijke versie van WhatsApp installeren: WhatsApp Business. Deze versie is officieel bedoeld voor bedrijven, zodat klanten makkelijk met hen in contact kunnen komen, maar verschilt qua functionaliteit niet veel van de gewone versie. Om WhatsApp Business te installeren op een tablet moet je een telefoon hebben waarop een sms-code ontvangen kan worden. Die code moet dan worden opgegeven in WhatsApp om de software te activeren. Het grappige is dat je in plaats van een mobiel nummer ook een vast nummer kunt opgeven. In plaats van een sms-bericht word je gebeld op het nummer en spreekt een computerstem de code uit. Is de code eenmaal ingevoerd in WhatsApp, dan kun je de software direct gebruiken. We geven deze tip overigens wel met een slag om de arm, want het is niet zeker wat de toekomstplannen van WhatsApp Business zijn. Het zou namelijk zomaar kunnen dat Facebook – het bedrijf achter WhatsApp – geld gaat vragen voor het gebruik van de zakelijke versie. Zo ver is het echter nog niet, dus tot die tijd kun je ongelimiteerd van WhatsApp Business gebruik maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...