Ga naar inhoud

chromecast 2018 aangesloten en geen geluid via de versterker?


Aanbevolen berichten

Heb een chromecast 2018 aangesloten, alles werkt perfect via de tv. Het geluid wil ik graag via mijn Onkyo versterker maar dit lukt mij niet. HDMI 1 gebruik ik voor ARC naar de versterker. HDMI 2 gebruik ik voor de chromecast. Ik krijg dus alleen het geluid via de tv maar dat is niet zo mooi als via de versterker. Wat doe ik fout en wie kan mij hier mee helpen zodat het wel gaat werken.
Link naar reactie
Twee uitgangen tegelijk gebruiken gaat niet werken. Wel leuk verzonnen trouwens. Er zit zit geen audio-out op een chromecast want ze zouden graag zien dat je er een 'chromecast audio' bij gaat kopen! Kijk even of je tv een audio-out heeft. Meestal een kleine jack-aansluiting of cinch (tulp). Die kan je doorzetten naar je versterker. https://www.google.nl/search?q=audio+out+tv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwih7e_j8OXeAhVCC-wKHX-iAEAQ_AUIDigB&biw=1360&bih=642
Link naar reactie
Chromecast Audio is NIET een aanvulling maar een chromecast die ALLEEN voor audio is. Excuses voor de verkeerde info. Ik heb op dit moment hier geen chromecast liggen om te testen maar je zou kunnen experimenteren met de bluetooth van je smartphone. Een speakertje om te testen heb je al voor een paar euro. Mocht dit lukken, en ik kan hier GEEN beloften over maken, zou je een bluetooth-reciever op je versterker kunnen aansluiten. Maar nogmaals: Ik kan het hier op dit moment niet zelf testen!!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...