Ga naar inhoud

Diepere mappen structuur in startmenu Windows 10 herstellen?


Margje

Aanbevolen berichten

Er is één ding wat me al sinds de overstap van Windows 7 naar Windows 10 stoort. Dat is dat er in het start menu is dat er niet meerdere niveaus van mappen mogelijk zijn. Ik heb als programmeur heel veel handleidingen die ik het liefst hiërarchisch per onderwerp organiseer in een mappenstructuur. Zo’n structuur organiseren gaat allemaal heel goed in de Windows verkenner in de map C:\users\Margje\...\Start Menu, maar in het startmenu van Windows 10 wordt dat vervolgens platgeslagen tot één niveau diep waardoor het hele overzicht verloren gaat. Is er een manier omdat toch weer voor elkaar te krijgen? Onder Windows 7 (en eerder) was dat makkelijk te doen en dat werkte heel prettig. Tot nu toe heb ik niet gevonden hoe ik dat kan herstellen.
Link naar reactie
Dankjewel, is zeker een mogelijkheid. Alleen zo te zien wordt dit project niet meer verder ontwikkeld. Ofwel werkt het nog onder de huidige versie van Windows 10? En dan bedoel ik na de herfst update? Maar eigenlijk heb ik liever een oplossing die zich beperkt tot het mogelijk maken van een diepere mappenstructuur. De tegels e.d. aan de rechterzijde vind ik eigenlijk wel handig dus die hoeven niet zonodig weg van mij.
Link naar reactie
Microsoft heeft nou eenmaal voor jou bepaald wat je mag en hoe je moet werken. Wat een fantastisch bedrijf. Niet. Maar dat terzijde. Je zou een document (Word/Excel) kunnen aanmaken met de nodige verwijzingen en inklapbare delen. Het is natuurlijk een enorme workarround maar als je het samen met je computer laat opstarten heb je het gelijk bij de hand en zo laat je die prettige(??) tegels ook nog met rust..
Link naar reactie
@Kasander1: Nee, inderdaad niet prettig dat Microsoft hier zo moeilijk over doet. Intussen heb ik wat verder gezocht. Naast ClassicShell worden ook Stardock en Startisback vaak genoemd als alternatieven. Misschien kan ik gewoon een snelkoppeling van Windows verkenner naar C:\users\Margje\...\Start Menu\MijnMappen in de taakbalk vastpinnen. Ik ga een beetje experimenteren. Dankjewel voor jullie suggesties.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...